Lletres de la UdL, de dol per la mort de Jaume Pont
Catedràtic de Literatura Espanyola i premi Nacional de la Crítica
Descarregar pdfLa Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida (UdL) està de dol per la mort del catedràtic jubilat de Literatura espanyola, Jaume Pont Ibáñez. Qui ha estat professor de la UdL durant més de 40 anys està considerat un dels poetes més destacats del panorama català des que l'any 1976 va publicar el seu primer poemari, titulat Límit(s).
Entre els seus premis destaquen el Vicent Andrés Estellés (1982), el de la Crítica Serra d'Or (1991 i 1997), per Raó d'atzar i Vol de cendres, respectivament; el Nacional de la Crítica (2001) per Llibre de la frontera: de Musa Ibn-Al-Tubbi; el Carles Riba (2006) per Enlloc; el Virgile de Poésie (2012) i el de la Trajectòria Literària que atorga l'Ajuntament de Cadaqués (2022). La traducció al francès del seu darrer poemari, Mirall de negra nit, va rebre el Premi Mallarmé étranger.
El catedràtic de la Universitat de Lleida, doctor Honoris Causa por la Universitat Nacional i Kapodistríaca d'Atenes, va rebre l'homenatge d'una seixantena d'amics i col·legues del món universitari, literari i artístic l'any 2023, coincidint amb la publicació del llibre Una mirada escrita. En honor de Jaume Pont.


