QUÈ HEU DE FER PER AUTOMATRICULAR-VOS?
CENTRES PROPIS
1. ACTIVEU EL COMPTE DE CORREU ELECTRÒNIC
Abans de fer l’automatrícula heu de tenir activat el compte de correu electrònic de la Universitat de Lleida. En el supòsit que no el tingueu activat ho podreu fer seguint les instruccions de l’enllaç següent: Ajuda Campus Virtual.
El correu electrònic institucional (@alumnes.udl.cat) és el que cal utilitzar per a comunicar-vos amb la Universitat (professorat, secretaria, altres), ja que us identifica com a estudiants.
Si teniu qualsevol dubte podeu contactar a Portal de Serveis TIC-Confluence-UdL.
2. CONSULTEU EL CALENDARI DE MATRÍCULA
És molt important que consulteu aquest calendari a través de l’apartat Calendaris i modificacions
Contacteu amb el centre on s’imparteix la titulació per qualsevol altra informació Escoles, Facultats i Centres adscrits.
3. AUTOMATRÍCULA
Es realitza accedint per Internet a: https://automatricula.udl.cat
En aquesta GUIA trobareu tota la informació per fer l'automatrícula.
Si no teniu accés a Internet podeu fer-la demanant cita prèvia a la secretaria del vostre centre: Facultats i Escoles.
També podeu consultar l’apartat corresponent de FAQS.
Modificacions de matrícula:
Al calendari de matrícula s’indiquen els dies en els quals podreu realitzar les modificacions de la matrícula.
Durant aquests dies podreu fer la modificació accedint per internet a l’adreça https://automatricula.udl.cat
Si voleu modificar la matrícula fora del termini indicat en el calendari de matriculació, ho haureu de sol·licitar al Deganat o Direcció del vostre centre i, en cas que us autoritzin a fer la modificació, haureu d’abonar la quantitat que per modificacions i ampliacions parcials de la matrícula s’estableix en el decret de preus públics publicat al DOGC.
Estan exclosos de pagar el recàrrec els estudiants que es trobin en qualsevol de les situacions establertes en l’apartat corresponent a les modificacions de matrícula de les Normes Acadèmiques.
4. DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR
Per fer l'automatrícula no cal que presenteu cap documentació si no heu d'acreditar alguna situació diferent de la que teníeu el curs anterior (per exemple, un nou descompte en la matrícula, sol·licitar la matrícula parcial, ...).
Consulteu l’apartat Documentació a presentar.
SI US HEU DE MATRICULAR DE LES PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES:
Per matricular-vos de les Pràctiques Externes serà necessari disposar del número d’afiliació a la Seguretat Social (SS). Aquest tràmit ha de ser realitzat per la persona interessada i és imprescindible per gestionar l’alta a la SS durant la vostra estada en una enittat per realitzar les pràctiques curriculars obligatòries de les titulacions de la Universitat de Lleida.
És indispensable estar en possessió d’aquest número i informar-lo en el moment de la matrícula. En cas de no fer-ho, no es podran realitzar les pràctiques curriculars.
Tota informació la teniu en el web Informació per alumnes de pràctiques formatives
Tràmits a realitzar per conèixer el vostre número de la SS o per obtenir-lo:
- Consultar el número de la Seguretat Social si ja el teniu assignat: a través de l’área personaldel Portal Importass o a través del servei Acreditación del Número de la Seguridad Social
- Sol·licitar el número de la Seguretat Social: pots fer-ho a través del Portal Importass en el servei Solicitar el Número de la Seguridad Socialo a través del servei Enviar una solicitud
Per sol·licitar el número de la Seguretat Social has d’informar el teu DNI, les teves dades de contacte (telèfon mòbil i e-mail) i el teu domicili habitual.
El tràmit a través del Portal Importass requereix disposar d’algun dels següents mètodes d’identificació: Cl@ve Permanente, Cl@ve Pin o DNIe. Tot i que dona l’opció d’identificar-te mitjançant SMS, aquesta opció no es vàlida si no disposes del número de la Seguretat Social i, per tant, no es pot usar per sol·licitar el número d’afiliació, solament per notificar canvis. Per aquesta via, rebràs una notificació de la resolució en un termini entre 48 hores i 10 dies.
Si no disposes de Cl@ve Permanente, Cl@ve Pin o DNIe, hauràs de tramitar la petició a través de Enviar una solicitud. En aquest cas, el tràmit s’ha de fer amb un dispositiu que tingui càmera per fer-te una fotografia (ordinador, mòbil…) per comprovar la teva identitat.
A més, hauràs d’omplir la Solicitud de número de la Seguridad Social y variación de datos (Modelo TA.1) . Per aquesta via, el termini de resolució màxima és de 45 dies, per la qual cosa es recomana fer la sol·licitud amb suficient temps d’antelació per tenir el número en el moment de la matrícula.
Informació per Alumnes estrangers.
- Sol·licitar el número de la Seguretat Social presencialment en una oficina de la Tresoreria General de la SS (prèvia sol·licitud de cita). Es necessita el DNI, el NIE o el passaport.
5. NORMATIVES ACADÈMIQUES
Consulteu totes les normatives que us afecten en l’enllaç següent: Normatives.
També us podeu informar en la Secretaria del vostre centre i el Consell de l’Estudiantat.
6. EN CAS QUE DEMANEU BECA
Consulteu també l'apartat Excempcions i bonificacions
7. COM I QUAN HEU DE PAGAR LA MATRÍCULA
Consulteu l’apartat Preus i Pagament.
IMPORTANT: Un cop feta la matrícula un apareixeran els documents que heu de descarregar:
- Justificant de matrícula: inclou les assignatures matriculades, el tipus de matrícula i descomptes aplicats i la manera de pagament de l’import de la matricula així com el venciment dels rebuts, en cas de tenir-los domiciliats en terminis. Conserveu el justificant per qualsevol incidència que pugui passar.
- Ordre de domiciliació bancaria o mandat SEPA: es genera es cas d’haver informat el compte bancari o haver-ne modificat les dades del titular i es generi un rebut domiciliat. El titular del compte bancari cal que signi l’ordre de domiciliació. Aquest document cal presentar-lo a la Secretaria abans de 10 dies a comptar des del moment de la matrícula, si no la matrícula no es considerarà completada.
Totes les persones que tinguin pendent d'entregar aquesta ordre de domiciliació no podran accedir a la plataforma d'automatrícula per a realitzar modificacions de matrícula ni accedir a la matrícula del curs següent.
8. QUE HAS DE FER SI VOLS ANUL·LAR LA MATRÍCULA
Els estudiants que vulguin anul·lar la matrícula hauran de presentar la sol·licitud d’anul·lació per la seu electrònica. Cal omplir el formulari M1 per la seu electrònica o M4 en el cas que s’hagi sol·licitat un trasllat d’expedient a una altra titulació o universitat
És important que consulteu el termini, els efectes econòmics i les causes que comporten la devolució de l’import pagat en l'apartat Modificacions - Anul·lacions.
També podeu consultar l’apartat de FAQS.
9. CARNET DE LA UdL
Si encara no disposeu del carnet UdL consulteu informació: Carnet UdL
Quan és pot sol·licitar:
El període d'emissió serà del 12 al 25 de setembre.
* Període vàlid per als punt d'emissió situats a la ciutat de Lleida.
Com sol·licitar-ho:
Serà necessari sol·licitar cita prèvia orientativa, seleccionant un dels punts d'emissió, dia i franja horària. (p.e. 1/10 de 10:00 a 10:30).
Què necessito:
No és necessari portar cap fotografia, ni omplir cap document. L'únic requisit és haver formalitzat ja la matricula.
Les persones encarregades de la emissió, us sol·licitaran el vostre nom i cognoms, comprovaran que ja heu formalitzat la matricula i utilitzant una tauleta capturaran la fotografia que s'inclourà en el carnet.
On podré sol·licitar el carnet:
Els punts d'emissió on poder recollir el teu Carnet Universitari son el següents:
Campus |
Espai reservat |
Campus Cappont |
Vestíbul de l'edifici Polivalent 1. c/ Jaume II, 71 |
Campus Ciències de la Salut |
Seminari S.05 de l'edifici de la Facultat de Medicina, davant de la sala d'estudis |
Campus Rectorat |
Sala de reunions 0.31.4 de la Facultat de Lletres |
Campus CAFIV (ETSEA) |
Sala de Juntes. Edifici A |
Campus Igualada |
Oficina Santander 2458 de Rambla de San Isidre, 1 |
Els horaris d'emissió serán de:
Dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores
Dilluns a dijous de 15:00 a 17:00 hores ( Exclusiu Cappont i ETSEA )
10 - ALTRA INFORMACIÓ D'INTERÈS
Transports, allotjament i altres temes d’interès: https://www.udl.cat/ca/perfils/alumnes/
Servei d’Informació i Atenció Universitària (Campus de Cappont), telèfon 973 003 588 i correu electrònic info@udl.cat
CENTRES ADSCRITS
Consulteu el procediment a seguir a la Secretaria del vostre centre.