4 de desembre de 2012

Facilitar la vida de la gent gran, eix de la propera First Lego League

. Una vintena d'equips lleidatans competiran a la UdL el proper mes de febrer
audio
Lego League. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEParticipants en l'edició del 2012 a la UdL / FOTO: UdL
baixcorva
Un total de 20 equips participaran a la propera edició provincial de la First Lego League que tindrà lloc al febrer a la Universitat de Lleida (UdL) amb projectes de recerca centrats en les solucions creatives per a fer més fàcil la vida de la gent gran. També hauran de superar les tradicionals proves contra-rellotge amb robots programables construïts amb LEGO. Més de 1.300 joves prendran part als 6 tornejos que se celebraran arreu de Catalunya a principis de l'any vinent.

Les competicions de robòtica, promogudes per la Fundació Scientia, tenen com a objectiu promoure valors com la creativitat, la innovació, l'emprenedoria i l'esperit d'equip a través de l'interès per la ciència i la tecnologia. Un total de 35 equips es classificaran per disputar la gran final d'Espanya, que se celebrarà al març. Els premiats tindran l'oportunitat de participar en tornejos internacionals com el World Festival de St. Louis del 24 al 27 abril 2013 o l'Open European Championship que se celebrarà al juny de 2013. Aquest any estan inscrits més de 350.000 participants procedents de més de 60 països.

L'acte de presentació a l'Espai UVic de Barcelona ha comptat aquest matí amb representants institucionals de tots els centres participants com el director de l'Escola Politècnica Superior de la UdL, Francesc Giné; el rector de la Universitat de Vic, Jordi Montaña; el vicerector de Planificació i Qualitat de la Universitat de Girona, Martí Casadesús; el vicerector de personal docent i investigador de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Pallarés; i el director de l'Escola Universitària dels Salesians de Sarrià, Carles Rubió.

Lego League. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls assistents a la presentació / FOTO: UVic