20 de febrer de 2012

Gran èxit de participació a la First Lego League

. L'Auditori del Centre de Cultures acull la primera edició del concurs que es fa a Lleida
audio
Lego League. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUn dels equips, durant la prova de robòtica / FOTO: UdL
baixcorva
L'Escola Politècnica Superior de la UdL ha organitzat per primera vegada a Lleida la fase local de la FIRST LEGO League, en què han participat 160 nens d'entre 10 i 16 anys de diferents col·legis de Lleida i comarques, distribuïts en 16 equips. El grup de l'institut Maria Rúbies representarà la província a la final nacional d'aquesta competició, que se celebrarà a Pamplona el pròxim 11 de març amb la participació de 32 equips.

L'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont, ha estat l'escenari d'aquest torneig internacional que pretén fomentar les vocacions científiques entre els més joves, alhora que desenvolupa les seues habilitats del treball en equip, la innovació i la creativitat aplicades a la resolució de problemes reals.

En la present edició, amb el títol Food factor, el tema central era la seguretat alimentària. Els participants van presentar projectes científics per garantir una millor conservació dels aliments. La segona part de la competició consistia en una prova de robòtica en què van haver de resoldre quinze missions diferents en 2 minuts i mig utilitzant robots mitjançant el sistema Lego Mindstorms.

Premis:

* GMV al guanyador - Lego Stars Maria Rúbies
* UdL al millor disseny - Poblatronik
* UdL a l'emprenedoria - Xip Burners
* UdL al millor entrenador - ADS Team
* Ros Roca al millor robot - Xip Burners
* Paeria al treball científic - Els Esmoriacs
* IFR als valors - Institut de Guissona
* Semic a les joves promeses - Epis Lego Factory

Lego League. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEFoto de família, a l'Auditori del Centre de Cultures / FOTO: UdL
baixcorva