BASES DE LA CONVOCATÒRIA 2025/26
(el document conté informació sobre països elegibles, requisits, període de realizació, durada mínima, documentació que cal presentar, dates de convocatòria, criteris de selecció, etc.)
Procediment:
PAS 1. CARTA D'ADMISSIÓ DEL CENTRE DE DESTÍ
Per sol·licitar un ajut Erasmus Pràctiques, cal haver trobat prèviament un centre (universitat, institució, empresa, associació o organització) que admeti l'estudiant per fer una estada de pràctiques. A la carta d'admissió ha de constar que l'estudiant està admès per fer una estada dins el programa de mobilitat Erasmus Traineeships.
Les estades s’han de realitzar dins el curs acadèmic 2025/26, entre setembre 2025 i juny 2026, i han de tenir una durada mínima de 60 dies consecutius.
PAS 2. AUTORITZACIÓ DE LA FACULTAT/ESCOLA A LA UdL
També cal haver obtingut l’autorització de la facultat/escola de la UdL per realitzar aquestes pràctiques en el marc del programa Erasmus Traineeships, i haver acordat amb el coordinador/a de mobilitat del centre el reconeixement acadèmic que s'aplicarà a la UdL per a aquesta estada.
Llista de coordinadors de mobilitat i dades de contacte:
http://www.udl.cat/serveis/ori/coordinadors.html
Escolliu el model d'autorització que correspongui:
PAS 3. REGISTRAR-SE AL PORTAL DE MOBILITAT DE LA UdL
Si no heu participat mai en cap convocatoria de mobilitat de la UdL, haureu de registrar-te al Portal de Mobilitat, abans d'emplenar la sol·licitud.
Si ja heu participat en altres convocatòries i ja teniu un registre creat, podeu anar directament al PAS 4 i iniciar sessió.
PORTAL DE MOBILITAT
Aneu a "inscripció" (part dreta de la pantalla), creeu-vos un usuari i una contrasenya (de 8 caràcters mínim, que inclogui un número, una majúscula i també un caràcter especial, com a mínim). Recordeu bé la contrasenya que us heu creat, per poder tornar a accedir a la vostra sol·licitud posteriorment i fer canvis, en cas necessari.
PAS 4. EMPLENAR SOL·LICITUD ONLINE
Accediu al portal i iniceu sessió.
PORTAL DE MOBILITAT
Aneu a "inici de sessió" (part esquerra de la pantalla) i utilitzeu l'usuari i contrasenya que us heu creat amb el registre.
Busqueu, a la llista de convocatòries obertes, el FORMULARI anomenat “Sol·licitud Erasmus Pràctiques 2025/26". El formulari només estarà disponible durant el període de la convocatòria.
La sol·licitud es realitza totalment online.
La sol·licitud es pot anar guardant i modificant en diferents moments, abans d'enviar-la definitivament. Un cop estigui enviada, ja no es podrà modificar.
PERÍODE DE SOL·LICITUDS: del 3 de febrer al 31 de març de 2025 (a les 14:00 hores)
DOCUMENTACIÓ QUE CALDRÀ ADJUNTAR DINS EL FORMULARI:
- Resguard de matrícula a la UdL del curs actual (carta de pagament).
- Dades bancàries: Certificat de titularitat o document bancari en què consti el codi IBAN i el nom de l’estudiant com a titular o cotitular del compte.
- Carta d’admissió del centre de destí: Document emès pel centre de destí, on consti que l'estudiant està admès per fer una estada Erasmus Traineeships durant xx mesos.
[FEPTS: En el cas dels estudiants que obtenen plaça de pràctiques a través de la convocatòria de pràctiques internacionals del pla bilingüe a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), no cal presentar carta d’admissió emesa pel centre de destí; només cal presentar còpia de la resolució publicada pel centre, on consta la concessió per part de la facultat.]
- Autorització del centre de la UdL (escolliu el model que correspongui)
Llista de coordinadors de mobilitat i dades de contacte: http://www.udl.cat/serveis/ori/coordinadors.html
- Si escau, certificat d’idiomes relacionats amb la mobilitat, en què consti el nivell assolit (B1,B2,C1,etc.)
- Els estudiants de màster i doctorat que han accedit a la UdL amb un títol universitari procedent d’una altra universitat de l’Estat espanyol hauran d’adjuntar l’expedient acadèmic d’aquesta altra universitat, on consti la nota mitjana sobre 10 punts. Si es tracta d’una titulació obtinguda en un altre país, cal sol·licitar al Ministerio de Universidades l’equivalència de nota mitjana dels estudis realitzats a l’estranger i adjuntar a la sol·licitud de mobilitat el document expedit pel Ministeri.
La sol·licitud cal tramitar-la a través del web oficial: https://www.universidades.gob.es/equivalencia-de-notas-medias-de-estudios-universitarios-realizados-en-centros-extranjeros/
DESISTIMENT:
Si l'estudiant es registra i comença una sol·licitud en línia, però finalment no l'envia dins del termini establert, es considerarà que ha desistit de la petició i no serà admès per al procés de selecció.
PERÍODE DE SOL·LICITUDS:
del 3 de febrer al 31 de març de 2025 (a les 14:00 hores)