Uns 2.500 alumnes nous començaran el curs a la UdL

Inicien el reforç per a estudiantat de primer de l'ETSEAFiV i l'EPS

cursos zero EPS_port
Un dels cursos zero avui a la Politècnica / Foto: EPS UdL

Uns 2.500 alumnes nous començaran el dia 12 de setembre les classes als graus i dobles graus de la Universitat de Lleida (UdL). A l'espera de la propera matrícula, posterior a la convocatòria extraordinària de la selectivitat, la UdL ja ha cobert totes les places de primer disponibles a 28 titulacions. Principalment, les de Ciències de la Salut i les enginyeries; però també altres graus com Psicologia, Administració i Direcció d'Empreses, Educació Primària o Treball Social han omplert tots els llocs oferts.

Avui han començat els cursos preparatoris, anomenats també 'zero' o propedèutics, de matèries com física, matemàtiques i química, per a estudiantat que cursarà primer a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFiV) i a l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL.

Els de l'EPS compten amb prop d'una vuitantena de participants, entre els campus de la capital del Segrià i d'Igualada. I els de l'ETSEAFiV sumen una setantena de persones inscrites. Aquesta iniciativa, que es va engegar el curs 2014-2015 té com a objectiu facilitar l'aprenentatge a l'alumnat de nou ingrés a la Universitat i garantir un seguiment adequat d'aquestes matèries de primer.

D'altra banda, totes biblioteques de la Universitat de Lleida, tant a la capital del Segrià com a Igualada, també recuperen avui el seu horari habitual, de 08.30h a 20.30h i de dilluns a divendres. El cap de setmana només prestarà servei de la Facultat de Lletres, a l'edifici del Rectorat.

El proper dia 12 tindran lloc les sessions d'acollida al nou estudiantat; tret d'INEFC Pirineus, a La Seu d'Urgell, on el raid d'aventura es farà el 9 de setembre i la benvinguda oficial, al Centre Cultural Les Monges, el dia 10. En tots els centres, el programa inclou la presentació dels diferents graus i serveis com ara el campus virtual, les biblioteques, l'Institut de Llengües, el servei d'Esports, la iniciativa UdL Acompanya-programa Nèstor o la unitat de Relacions Internacionals, encarregada de la mobilitat. Al final de la jornada, a l'EPS tenen previstes també una gimcana i una festa de cloenda. A l'INEFC Lleida, el programa de benvinguda es tancarà amb una pràctica esportiva.

MÉS INFORMACIÓ:

Web de les jornades d'acollida