Una alumna de la UdL, als Jocs Olímpics de París 2024

Berta Segura, estudiant de Psicologia, serà a l'equip femení de 4x400

bertaseguraIvanD
Segura, als campionats estatals / Foto: Iván Espílez
L'alumna de la Universitat de Lleida (UdL) Berta Segura Berenjeno participarà als propers Jocs Olímpics de París. La Reial Federació Espanyola d'Atletisme (RFEA) l'ha seleccionat per formar part de l'equip femení que disputarà la prova de relleus 4x400 metres. Segura, que al setembre començarà el darrer curs del grau de Psicologia a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la UdL, competirà de forma conjunta amb Carmen Avilés, Bárbara Camblor, Blanca Hervás i Eva Santidrián.

La Federació ha fet públic avui el llistat de 57 atletes (31 dones i 26 homes) que viatjaran a la capital francesa amb la delegació espanyola, "després de complir amb els criteris establerts pel seleccionador José Peiró i la Direcció Esportiva de la RFEA". Aquesta xifra, que "suposa la delegació més àmplia des de 2012", podria augmentar a l'espera de "possibles renúncies per a incorporar a altres cinc atletes que, havent complert els criteris de preselecció, tenen alguna possibilitat d'entrar en quota".

Quant a l'equip femení de 4x400, la RFEA destaca que les atletes que han aconseguit dos plusmarques espanyoles en només sis setmanes, a les Bahames i a Roma, són "la millor generació espanyola de quatrecentistes de la història quant al nivell mitjà de marques". Han fulminat un rècord que portava més de 30 anys vigent, des de 1991.

Berta Segura fa tan sols tres anys que competeix al màxim nivell. Va començar al mateix temps que els seus estudis a la UdL, l'any 2021. Diumenge passat va aconseguir el seu primer títol absolut de 400 metres signant a més rècord de Catalunya amb un temps de 51,68.

L'alumna de la FEPTS es convertirà en la segona estudiant de la Universitat de Lleida en prendre part a una cita olímpica. El primer va ser Bernat Erta quan era alumne del grau en Disseny Digital i Tecnologia Creativa, de l'Escola Politècnica Superior. Erta va formar part de l'equip de relleu mixt 4x400 als Jocs de Tokio 2020.

MÉS INFORMACIÓ: