Un sopar de Nadal de 90 anys, a escena a la UdL

Alumnat d'Estudis Anglesos representa 'The long Christmas dinner'

teatre anglès24
Inici de la representació / Foto: Premsa UdL

Un clàssic del teatre nord-americà que presenta el cicle de la vida a través dels sopars de Nadal d'una família al llarg de 90 anys. Aquesta és la proposta de l'alumnat de 3r i 4t curs del grau en Estudis Anglesos de la Universitat de Lleida (UdL) en el marc del Taller de Teatre, que enguany compleix la seua onzena edició. The long Christmas dinner, del dramaturg i novel·lista estatunidenc Thornton Wilder, es representarà al plató del Rectorat divendres, 31 de maig, en dos sessions: a les 18.30h i les 20.30h. La première s'ha fet avui amb estudiantat de Batxillerat dels instituts de secundària Màrius Torres, Josep Lladonosa i Col·legi Maristes.

El muntatge teatral dura aproximadament una hora i compta amb 10 alumnes de la UdL, inclosa una estudiant de mobilitat de Corea del Sud: 8 actors i 2 ajudants de direcció i producció. L'obra, centrada en la família Bayard, presenta els canvis que van transformar la societat occidental entre els segles XIX i XX. Es va estrenar fa gairebé 100 anys per una companyia d'actors universitaris a Yale abans de convertir-se en un clàssic arreu del món. "És una peça molt poc coneguda a Catalunya del considerat per molts com a pare del teatre modern nord-americà", destaca la catedràtica de la UdL i responsable de la dramatúrgia, Núria Casado Gual.

"Només té l'aparença d'obra tradicional, per l'èmfasi en la família i l'ambient nadalenc; però en realitat és un experiment poètic i filosòfic sobre el temps, la vida i la mort, que s'anticipa gairebé una dècada a Beckett i els altres mestres europeus del teatre de l'absurd del segle XX", subratlla Casado. Els personatges es reuneixen al voltant de la taula i "de generació en generació experimenten l'efecte estrany, bell, tràgic i sempre fascinant de viure el temps", explica la directora de l'obra. "És una peça teatral única, plena d'humanitat, humor i tendresa que ens fa pensar en les nostres pròpies famílies, els nostres propis rituals, el nostre propi cicle de vida", afegeix Núria Casado.

El taller de teatre en anglès és una iniciativa del Departament de Llengües i Literatures Estrangeres que compta amb la col·laboració de la Facultat de Lletres i l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdL. En l'espectacle també han participat Òscar Sànchez (disseny d'il·luminació i vídeo), Jordi Cano (composició i arranjaments musicals) i les tècniques Montse Raurich i Mònica Sànchez.