Treball per projectes i ús de la tecnologia, en la Jornada d'innovació docent
Descarregar pdfIntroduir el treball per projectes interdisciplinaris en la docència universitària, més enllà de les assignatures tradicionals, i impulsar l'ús de les noves tecnologies en l'aprenentatge teòric i pràctic, són els principals aspectes que s'abordaran en la Jornada d'innovació i millora de la docència que tindrà lloc al campus de Cappont els dies 28 i 29 de gener i es podrà seguir per internet.
Durant la jornada, que compta amb més d'un centenar d'inscrits, professorat de la UdL presentarà diverses experiències docents relacionades amb les tecnologies de la informació i la comunicació com ara projectes de telemedicina, continguts interactius de fisioteràpia, de paleografia i d'epigrafia, utilització de dispositius informàtics tàctils en les pràctiques, entre d'altres.
A més, hi participaran els especialistes en treball per projectes, Kauko Ojanen, University of Applied Sciences de Finlàndia, i Randi Warncke i Jan Uwe, de la VIA University College de Dimarca, amb qui l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL té una doble titulació en arquitectura tècnica i enginyeria civil. És precisament a l'EPS que ja s'està treballant per incorporar el treball per projectes en els seus graus.
Per la seua part, Enrique García Berro, director del programa Serra Húnter de professorat d'excel·lència de la Generalitat de Catalunya serà l'encarregat de cloure els dos dies de ponències i tallers, amb una conferència sobre les enquestes que es fan a l'estudiantat per valorar la docència que reben. Abans professorat de les universitats de Barcelona, Pompeu Fabra, Rovira i Virgili, Autònoma de Barcelona, Politècnica de Catalunya i Oberta, debatran sobre les competències del professorat universitari.