Treballs de final de grau i màster amb vocació social
La FDET presenta els dels dos darrers cursos, amb temes com el turisme inclusiu
Descarregar pdfRutes pel centre històric de Lleida de la ma de persones sense llar per trencar estereotips i prejudicis, un pla de millora de la gestió del magatzem del servei de distribució d'aliments d'Arrels sant Ignasi, paquets turístics per a persones amb mobilitat reduïda, o com pot adquirir la nacionalitat espanyola un menor nascut en un camp de persones refugiades, són alguns dels temes abordats en els Treballs de Final de Grau (TFG) i de Màster (TFM) amb metodologia d'Aprenentatge i Servei (ApS) de la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) de la Universitat de Lleida (UdL).
Una jornada de presentació ha servit per conèixer amb més detall 7 dels 10 treballs presentats durant els cursos 2019-2020 i 2020-2021, 7 realitzats per noies i 3, per nois. Els han fet en col·laboració amb Creu Roja, Càritas Diocesana de Lleida, Arrels Sant Ignasi, l'Associació d'Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances (ADICAE), la Federació Allem, ASPID i Salut Mental de Ponent.
L'ApS combina processos d'aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte perquè l'alumnat que la tria es formi treballant sobre necessitats reals de l'entorn amb l'objectiu de millorar-lo. El curs passat, l’estudiantat de la FDET va presentar 6 treballs amb aquesta metodologia: 4 TFG - 2 d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE), 1 de Turisme i 1 del doble grau de Dret i ADE- i 2 TFM del màster en advocacia. Aquest 2020-2021 se n’han fet quatre: 3 TFG (1 de Turisme, 1 d’ADE i 1 de Dret) i 1 TFM del màster en advocacia.
En la jornada d'aquest dijous s'han presentat els següents treballs: El consum online: més enllà de comprar (Iris Dolcet Ribes i ADICAE), Es poden realitzar unes vacances accessibles al Pallars Jussà? (Ferran Burgués Roca i ASPID), Formes d'accés alternatives a l'habitatge (Núria Solé Lohan i Arrels Sant Ignasi), Turisme inclusiu - Lleida des del carrer (Najoua Tami Messaoudi i Arrels Sant Ignasi), La adquisición de la nacionalidad española ex iure soli por un menor extranjero nacido en un campo de refugiados (Alba Ortiz Almansa i Creu Roja), Pla de millora logística de la gestió del magatzem del servei de distribució d'aliments (Víctor Rojas Soriocó i Arrels Sant Ignasi) i Tratamiento de la salud mental en el marco jurídico de protección de las personas con discapacidad psicosocial (Maria Giménez Ripollés i Salut Mental de Ponent).
"Davant un món travessat per fortes desigualtats, mancat de justícia social, on es vulneren els drets humans i es sobreexplota el medi comú, des de la Universitat ens hem de plantejar també quin coneixement transmetem i generem per no perpetuar-ho i preparar al nostre estudiantat pels grans reptes que li tocarà d'encarar", ha destacat la coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació de la UdL, Núria Camps.
La vicedegana de Relacions Institucionals i Ocupabilitat de la FDET, Eva Martín, ha volgut agrair a l'estudiantat, el professorat tutor i les entitats col·laboradores haver dut a terme aquests treballs "malgrat les dificultats amb les què s'han trobat totes les parts durant aquests dos cursos", marcats per la pandèmia de COVID-19. De fet, la jornada de presentació del curs 2019-20 no es va poder dur a terme pel confinament del Segrià.
L'ApS combina processos d'aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte perquè l'alumnat que la tria es formi treballant sobre necessitats reals de l'entorn amb l'objectiu de millorar-lo. El curs passat, l’estudiantat de la FDET va presentar 6 treballs amb aquesta metodologia: 4 TFG - 2 d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE), 1 de Turisme i 1 del doble grau de Dret i ADE- i 2 TFM del màster en advocacia. Aquest 2020-2021 se n’han fet quatre: 3 TFG (1 de Turisme, 1 d’ADE i 1 de Dret) i 1 TFM del màster en advocacia.
En la jornada d'aquest dijous s'han presentat els següents treballs: El consum online: més enllà de comprar (Iris Dolcet Ribes i ADICAE), Es poden realitzar unes vacances accessibles al Pallars Jussà? (Ferran Burgués Roca i ASPID), Formes d'accés alternatives a l'habitatge (Núria Solé Lohan i Arrels Sant Ignasi), Turisme inclusiu - Lleida des del carrer (Najoua Tami Messaoudi i Arrels Sant Ignasi), La adquisición de la nacionalidad española ex iure soli por un menor extranjero nacido en un campo de refugiados (Alba Ortiz Almansa i Creu Roja), Pla de millora logística de la gestió del magatzem del servei de distribució d'aliments (Víctor Rojas Soriocó i Arrels Sant Ignasi) i Tratamiento de la salud mental en el marco jurídico de protección de las personas con discapacidad psicosocial (Maria Giménez Ripollés i Salut Mental de Ponent).
"Davant un món travessat per fortes desigualtats, mancat de justícia social, on es vulneren els drets humans i es sobreexplota el medi comú, des de la Universitat ens hem de plantejar també quin coneixement transmetem i generem per no perpetuar-ho i preparar al nostre estudiantat pels grans reptes que li tocarà d'encarar", ha destacat la coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació de la UdL, Núria Camps.
La vicedegana de Relacions Institucionals i Ocupabilitat de la FDET, Eva Martín, ha volgut agrair a l'estudiantat, el professorat tutor i les entitats col·laboradores haver dut a terme aquests treballs "malgrat les dificultats amb les què s'han trobat totes les parts durant aquests dos cursos", marcats per la pandèmia de COVID-19. De fet, la jornada de presentació del curs 2019-20 no es va poder dur a terme pel confinament del Segrià.