Segell d'excel·lència europeu per a la xarxa SUSTAIN-LIFE, on participa la UdL

En la darrera convocatòria 'Universitats Europees' del programa Erasmus+

SUSTAIN-LIFE
Reunió de treball amb la Universitat de Wageningen / Foto: UdL

El consorci internacional European University of Life Sciences for Sustainability (SUSTAIN-LIFE), integrat per 12 universitats entre les quals hi ha la UdL, ha obtingut el segell d'excel·lència de la Comissió Europea en la darrera convocatòria 'Universitats Europees' del programa Erasmus+, posada en marxa al 2019 per impulsar la cooperació entre institucions d'ensenyament superior. El projecte se centra en aconseguir "sistemes agrícoles i alimentaris justos, sans i sostenibles". Liderat per la Universitat de Wageningen (Països Baixos), el consorci compta amb socis de Noruega, Suècia, Estònia, Polònia, República Txeca, Àustria, Itàlia, Alemanya, França i l'Estat espanyol.

Concretament, en formen part les universitats de Lleida, Wageningen, Hohenheim, Swedish University of Agricultural Sciences, Czech University of Life Sciences, Norwegian University of Life Sciences, Estonian University of Life Sciences, Università degli Studi della Tuscia i l'Institut Agro. SUSTAIN-LIFE també compta amb socis acadèmics internacionals com la Universitat de Lincoln a Nova Zelanda i uns 60 socis no acadèmics, entre els quals hi ha l'empresa lleidatana BonArea Agrupa.

El segell d'excel·lència l'obtenen les propostes que superen els 80 punts, considerades d'alta qualitat, però que per manca de pressupost no es poden finançar. SUSTAIN-LIFE, que ha obtingut una puntuació de 86, té com a objectiu "reduir la fam, preservar el medi ambient i enfortir l'economia rural a Europa i a tot el món". El projecte consta de cinc paquets de treball, dels quals la UdL en colidera un sobre Ciència i innovació impulsades per reptes amb l'Institut Agro francès. L'objectiu d'aquest àmbit és crear una plataforma de col·laboració entre científics i estudiantat per fer recerca i transferència.

El rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, aposta per la col·laboració d'universitats amb els sectors públic i privat "en la transició cap a sistemes agroalimentaris sostenibles" i per fer front a "reptes com el canvi climàtic, la pèrdua de biodiversitat, el creixement demogràfic, la ràpida urbanització i l'ús insostenible dels recursos naturals".

Actualment hi ha 64 xarxes 'Universitats Europees' que impliquen més de 560 institucions d'educació superior. SUSTAIN-LIFE té els seus orígens en l'aliança europea ELLS (Euroleague for Life Sciences), una xarxa d'institucions d'educació superior i investigació que des de 2001 treballa conjuntament en els camps de la gestió dels recursos naturals, les ciències agrícoles i forestals, les ciències de la vida, les ciències veterinàries, les ciències dels aliments i les ciències ambientals.

MÉS INFORMACIÓ:

Web del consorci