Menció Encarna Sanahuja per a la professora Ana M. Romero

També al màster interuniversitari en Estudis de Gènere, on participa la UdL

premis Piera perspectiva gènere
Romero, a la dreta, en el lliurament d'uns premis a treballs amb perspectiva de gènere / Foto: UdL

La Generalitat de Catalunya ha distingit amb una menció M. Encarna Sanahuja Yll a la professora de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida (UdL) Ana Maria Romero Burillo. El guardó, dotat amb 20.000 euros, reconeix l'excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària. El Govern ha concedit enguany sis distincions Jaume Vicens Vives i dos mencions M. Encarna Sanahuja. El lliurament tindrà lloc el 3 d'octubre en el marc de la inauguració oficial del curs acadèmic del sistema universitari català 2024-2025, a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

El reconeixement a Romero destaca "la seua llarga i brillant trajectòria com a docent, investigadora i directora del Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL durant més de deu anys; la seua perseverança en transmetre a l'alumnat una mirada sensible sobre el sexe i el seu compromís amb la igualtat efectiva entre dones i homes, especialment en l'àmbit del dret del treball". La professora de la Universitat de Lleida ha guanyat a títol individual. A la categoria col·lectiva, el Govern ha distingit el màster interuniversitari en Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania, coordinat per la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona (UB) i en el qual també participa la UdL.

Romero és professora titular de Dret del Treball i la Seguretat Social de la UdL des de 2002. També coordina el Minor en Dret i Gènere de la Universitat de Lleida, que va rebre la menció col·lectiva Maria Encarna Sanahuja Yll l'any 2020. També ha estat coordinadora del màster en Estudis de Gènere i Gestió de Polítiques d'Igualtat de la UdL. Entre els reconeixements rebuts, Ana Maria Romero Burillo compta amb el Premi Albert Fina (2023) per una comunicació sobre famílies monoparentals amb perspectiva de gènere.

Quant a les distincions Jaume Vicens Vives, els premiats són Pere Serra Coromina (UB), David López Álvarez (Universitat Politècnica de Catalunya-UPC), Mirela Fiori (UOC), Projecte Formació en enginyeria per a un futur sostenible: abordant els reptes ambientals (UPC), Projecte Promoció de l'aprenentatge internacional i les competències transversals a l'Euroweek. Una oportunitat formativa transformadora en l'Espai Europeu d'Educació Superior (Universitat de Girona) i Projecte LIS: acompanyant els alumnes mitjançant tècniques d’intel·ligència artificial (UOC).

Les persones guardonades han estat seleccionades a partir de les propostes fetes pels consells socials de les universitats públiques o pels òrgans anàlegs de les universitats privades de Catalunya. El premi l'han de destinar a projectes d'innovació o de millora docent, en el cas de les distincions Jaume Vicens Vives, i a projectes d'innovació o de millora docent en la perspectiva de gènere, pel que fa a les mencions M. Encarna Sanahuja Yll.