"La logística és el sistema circulatori i nerviós d'una companyia"
Enric Martí, directiu de SEAT, obre les Jornades Universitat-Empresa
Descarregar pdfEl director de logística de SEAT España, Enric Martí, ha estat l'encarregat de donar el tret de sortida a les Jornades Universitat-Empresa de la UdL, que enguany arriben a la seua 26ena edició. El directiu, que ha parlat de la logística com el procés client-client, ha afirmat que és com el sistema circulatori i nerviós de l'empresa que permet que tot funcioni.
Martí ha explicat l'evolució de la logística en els darrers anys que, a SEAT, per exemple, inclou sistemes de transport automàtics o sistemes de big data per a la comunicació amb proveïdors. Aquesta empresa que actualment compta amb un 83% de volum de producció a Martorell, un 7% a Txèquia, un 7% a Eslovàquia, i un 3% a Portugal, preveu que un futur la producció local baixi a un 70%.
Les Jornades Universitat-Empresa, amb més d'un centenar d'inscrits, estan dedicades enguany a com les grans firmes organitzen el procés que s'inicia amb la recepció de les matèries primeres fins a la distribució dels seus productes. Entre altres, hi participen directius de Pepe Jeans, Camper, Mahou-San Miguel, Borges Internacional-Group, empreses de transports com Trota o Serveto, així com responsables de l'estació duanera lleidatana EDULLESA o de l'empresa pública Cimalsa.
La trobada ha estat inaugurada pel vicerector de Planificació Innovació i Empresa, Ferran Badia, la degana de la Facultat de Dret i Economia, María José Puyalto, i el professor d'Operacions i logística de la UdL, Jose Alonso.
Tots tres han destacat la importància creixent de la logística en les empreses, on està creixent l'ocupació, han dit. És per això que la Universitat de Lleida ha apostat per formar en aquests coneixements, no només introduint assignatures en el grau d'Economia, sinó incrementant l'oferta en formació contínua en aquest àmbit, com ara el Màster dual en direcció d'operaciones i distribució.
Martí ha explicat l'evolució de la logística en els darrers anys que, a SEAT, per exemple, inclou sistemes de transport automàtics o sistemes de big data per a la comunicació amb proveïdors. Aquesta empresa que actualment compta amb un 83% de volum de producció a Martorell, un 7% a Txèquia, un 7% a Eslovàquia, i un 3% a Portugal, preveu que un futur la producció local baixi a un 70%.
Les Jornades Universitat-Empresa, amb més d'un centenar d'inscrits, estan dedicades enguany a com les grans firmes organitzen el procés que s'inicia amb la recepció de les matèries primeres fins a la distribució dels seus productes. Entre altres, hi participen directius de Pepe Jeans, Camper, Mahou-San Miguel, Borges Internacional-Group, empreses de transports com Trota o Serveto, així com responsables de l'estació duanera lleidatana EDULLESA o de l'empresa pública Cimalsa.
La trobada ha estat inaugurada pel vicerector de Planificació Innovació i Empresa, Ferran Badia, la degana de la Facultat de Dret i Economia, María José Puyalto, i el professor d'Operacions i logística de la UdL, Jose Alonso.
Tots tres han destacat la importància creixent de la logística en les empreses, on està creixent l'ocupació, han dit. És per això que la Universitat de Lleida ha apostat per formar en aquests coneixements, no només introduint assignatures en el grau d'Economia, sinó incrementant l'oferta en formació contínua en aquest àmbit, com ara el Màster dual en direcció d'operaciones i distribució.