L'escola rural, protagonista de les Jornades d'història de l'educació
La UdL treballa en un recull de bones pràctiques de les ZER
Descarregar pdfL'educació i el desenvolupament rural són l'eix de les XXIII Jornades d'Història de l'Educació que tenen lloc al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL) des d'aquesta tarda i fins al proper dissabte i que aplegaran una seixantena d'experts en aquest àmbit.
Organitzades per la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) i la Coordinació d'Estudis i Innovació de l'Escola Rural (CEIER) de la UdL, les jornades abordaran, entre d'altres, la funció social i cultural de l'escola primària en petits municipis, el cooperativisme i sindicalisme agrari en propostes socioeducatives no formals, la formació per al desenvolupament del món rural, així com la recerca i la docència en història de l'educació.
Les jornades, que inauguren aquesta tarda el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el delegat de l’Institut d’Estudis Catalans, Josep González-Agàpito, inclouen a més de les ponències, una taula redona sobre el passat i el present de l'educació rural el divendres, on hi participaran Núria Aragonés (inspectora del Departament d'Ensenyament), Judit Ribera (directora de la ZER Espernallac) i Marcel Pané (director ZER La Segarra).
La trobada també servirà per donar a conèixer el programa de CEIER, al capdavant del qual estan els professors de la Facultat d'educació, psicologia i treball social de la UdL, Núria Llevot i Jaume Sanuy. Entre els projectes que tenen en marxa està l'elaboració d'un recull de bones pràctiques pedagògiques i didàctiques implementades a diverses ZER (zona escolar rural) que poden servir de model per altres centres per i crear xarxes de treball col·laboratiu, expliquen.