La UdL, en una xarxa estatal d'investigació en ramaderia de precisió

Creada amb set universitats més, centres de recerca i empreses tecnològiques del sector

Foto reunión Red UCO
Els integrants de la Xarxa en la primera trobada a Còrdova. FOTO: Xarxa de ramaderia de Precisió
La Universitat de Lleida (UdL) és una de les vuit universitats impulsores de la primera Xarxa estatal de Recerca en Ramaderia de Precisió i Digitalització Animal, juntament amb les de Còrdova, Autònoma de Barcelona, Politècnica de València, Salamanca, Saragossa, Múrcia i Santiago de Compostel·la.

Creada per promoure el coneixement i la innovació en sostenibilitat i eficiència de la producció ramadera, també hi formen part l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), l'Institut Basc d'Investigació i Desenvolupament Agrari (NEIKER), el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), el Centre d'Investigacions Científiques i Tecnològiques d'Extremadura (CICYTEX), així com empreses tecnològiques del sector com ara DigitAnimal, IASapiens, Delaval, Innogando, GEA.

La posada en marxa de la Xarxa marca una fita en la recerca en aquest camp, tot promovent una cultura de col·laboració i aprenentatge mutu, per poder posicionar-ne com un referent en l'impuls de pràctiques sostenibles i eficients en el sector ramader", expliquen els seus impulsors.

La Xarxa fomentarà la col·laboració i l'intercanvi de recursos entre el seu centenar d'investigadors i investigadores per ser més competitius en projectes de recerca d'àmbit estatal i europeu. En aquest sentit, preveuen posar en marxa una plataforma digital d'intercanvi i anàlisi de dades, seminaris webs per compartir coneixements, així com diversos grups de treball especialitzats en diferents aspectes de la ramaderia de precisió.

Pel que fa a la UdL, els investigadors que en formen part treballen des de diferents àrees del coneixement en la digitalització del sector porcí. Són Lluís Miquel Pla, Pol Llagostera, Pau Font (Departament de Matemàtica) Vicente López (Ciència i Enginyeria Forestal i Agrícola), Daniel Babot i Daniel Villalba (Ciència Animal). La major part d'ells formen part de l'equip investigador del projecte de recerca AI4Pork, que es basa en la intel·ligència artificial per a desenvolupar eines digitals per a la presa de decisions més sostenibles en empreses porcines.