Informació i emoció, bases d'un bon reportatge
La periodista Samanta Villar inaugura la 15a Setmana de la Comunicació de la UdL
Descarregar pdf"És necessari combinar la informació més pura amb els moments de vida més reals, emocionals, que no necessiten cap mena de descripció." Així s'ha expressat avui la periodista Samanta Villar, que es va a donar a conèixer amb la sèrie de reportatges 21 días, durant la inauguració de la 15a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL). En una Sala d'Actes del Rectorat plena a vessar, Villar ha deixat clar que el primer pas per elaborar un bon reportatge "és trobar una bona història, perquè no ens serveix qualsevol".
Utilitzant fragments dels seus programes, Villar ha explicat la seua evolució a l'hora de crear continguts, posant èmfasi no només en la història, sinó també en el seu aspecte emocional i la seua estructura. La periodista catalana ha reflexionat sobre la seua feina amb el format factual, entreteniment televisiu basat en fets reals. "Seguir la realitat és màgic. Captar tal com està passant. El moment és important. Has de ser capaç d'adaptar-te a la realitat i l'única manera és estar molt preparat", ha assegurat. A banda de trobar una bona història, "també necessitem bons personatges, que enganxin, que resultin expressius", ha afegit.
Sobre la seua experiència amb 21 días, Villar reconeix que "la vivència en primera persona et permet de manera molt fàcil passar també a explicar històries de terceres persones". En el cas del seu programa actual a Cuatro, Samanta y..., la periodista ha explicat que el procés de producció de cada capítol s'allarga entre 2 i 3 mesos. Això fa que no puguin centrar-se en l'actualitat "perquè quan s'emetria el programa ja arribaríem tard".
La inauguració de la 15a Setmana de la Comunicació l'han presidit la degana de la Facultat de Lletres de la UdL, Carme Figuerola; el director del departament de Filologia Catalana i Comunicació, Miquel Pueyo; i el coordinador del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, Jorge Nieto.