Cinc escoles de Lleida posaran en marxa aules STEAM el proper curs

Gràcies a un projecte de la UdL per impulsar competències digitals en ciència i tecnologia

f4
Formació de mestres a l'Espai STEM de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social. FOTO: FEPTS-UdL
Les escoles La Creu (Torrefarrera), El Tallat (Sant Martí de Maldà), ZER Alt Segrià (Vilanova de Segrià), Pràctiques II i el Col·legi Episcopal de Lleida, estrenaran el curs vinent un aula STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques), mentre que l'Arnau Berenguer (Palau d'Anglesola) i l'Espiga de Lleida ampliaran la que ja tenien. Això serà possible gràcies al projecte de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida: UnimSTEM: proposta integradora universitat-centres per al desenvolupament de competències STEAM i digitals docents (CDD) que ha finalitzat aquest mes.

UnimSTEM es va posar en marxa el setembre passat amb l'objectiu d'establir una xarxa de col·laboració universitat-escoles de dissenys de recursos i estratègies d'aprenentatge per promoure les competències docents digitals en els àmbits tecnològic i científic a l'Educació de Primària. D'una banda, amb activitats formatives semipresencials per als mestres participants -un total de 32 docents en actiu-, i de l'altra, la dinamització o la posada en marxa d'aules digitals STEAM.

El projecte, que va ser finançat per la Generalitat de Catalunya, ha permès l'elaboració estratègies didàctiques i situacions d'aprenentatge basades en les tecnologies digitals que es publicaran en accés obert, així com l'adquisició de recursos pedagògics tecnològics, com ara tauletes, equips de robòtica, microscopis digitals, impressores 3D, ulleres de realitat virtual, etc. per equipar les aules en cadascun dels centres educatius.