23 de febrer de 2010
Descarregar pdfDavid Esterri estrena a la UdL una obra sobre la memòria històrica
Aquesta obra, que s'estructura en dos parts, quatre monòlegs, i quatre diàlegs per a quatre instruments de corda (violó, viola, violoncel i contrabaix), reflexiona sobre el remordiment, l'oblit, el record, la memòria i l'amnèsia "com a formes de catarsi individual i col·lectiva", explica el compositor. Ja sigui des de la pura solitud de cada instrument o del diàleg de tots quatre a la força, l'argument musical evoca la memòria històrica "en forma de melodia infinita", afegeix.
Tot i que el plat fort de l'espectacle de demà és la música, aquesta s'acompanyarà d'imatges i textos de l'època. En el primer cas, es tracta d'un muntatge audiovisual realitzat per Josep Bergès i Oriol Ricard que ha tingut el suport tècnic del Servei de Reproducció d'Imatge de la UdL. Quant als textos, són petits fragments de diaris de guerra dels combatents Pere Tarrés, Magí Parera, Anton Ferrer i Amadeu Serra, que seran narrats com a preludis a les peces pel professor de la UdL, Matías López. En ambdós casos, s'ha comptat amb l'assessorament del Servei d'Història, Documentació i Patrimoni de la UdL que dirigeix la historiadora, Conxita Mir.
L'obra reflexiona sobre el remordiment, l'oblit, el record, la memòria i l'amnèsia "com a formes de catarsi individual i col·lectiva", explica el compositor |
A més de músic, David Esterri té una interessant trajectòria com a compositor, recentment ha estrenat una obra simfònica sobre el cant de la Sibil·la a la Seu Vella de Lleida, i també és l'autor de l'òpera infantil La gàbia daurada, la cantata Rostres, o les sardanes Aurembiaix i Camins i rierols. Al concert de demà -gratuït-, els encarregats d'interpretar la seua composició seran Marc Armengol, al violí, Montse Vallbé, a la viola, Marc Friedhof, al violoncel i Trent Helerftein, al contrabaix.