21 d'octubre de 2008
Descarregar pdfEls esdeveniments de la UdL tenen un impacte econòmic a Lleida d'uns 2,5 milions d'euros anuals
Per cada euro de diner públic invertit, la ciutat en rep 2'5 en concepte de despesa dels turistes
L'autora, Eva Martín, acompanyada pel vicerector d'Activitats Culturals de la UdL, Jaume Barrull, i el director del projecte, Jordi Sardà |
Els congressos, jornades, simposis, seminaris i reunions
científiques que organitza la Universitat de Lleida (UdL) generen un impacte econòmic a la ciutat
que supera els dos milions i mig d'euros anuals. La xifra representa el 18% del total que suposa el
turisme de negocis a la capital del Segrià. El sector més afavorit d'aquests esdeveniments
impulsats per la UdL és el dels serveis, que rep un 78% dels beneficis gràcies principalment a
l'hoteleria i el comerç. Totes aquestes dades es desprenen de l'estudi
Anàlisi econòmica dels esdeveniments de la Universitat de Lleida
i la seua importància en el turisme de negocis de la ciutat, realitzat per Eva Martín. El
director del projecte, Jordi Sardà, ha destacat que "és el primer que es realitza a Espanya sobre
l'impacte econòmic que té l'activitat extraordinària d'una universitat".
L'autora, Eva Martín, ha explicat que el treball "demostra que és rendible que les institucions subvencionin esdeveniments universitaris perquè el diner invertit reverteix al territori". Entre les seues conclusions, destaca que per cada euro de diner públic invertit en aquests esdeveniments la ciutat en rep 2'5 en concepte de despesa dels turistes. L'objectiu de l'estudi era posar de manifest els beneficis que rep el territori arran dels actes organitzats per la Universitat, més enllà de la transmissió de coneixement i la contribució a la ciència. És evident que els assistents fan despesa en hotels i restaurants, utilitzen els mitjans de transport públic i compren regals. Per quantificar els rendiments econòmics, Martín ha radiografiat els esdeveniments promoguts per la UdL durant els anys 2006 i 2007.
L'autora, Eva Martín, ha explicat que el treball "demostra que és rendible que les institucions subvencionin esdeveniments universitaris perquè el diner invertit reverteix al territori". Entre les seues conclusions, destaca que per cada euro de diner públic invertit en aquests esdeveniments la ciutat en rep 2'5 en concepte de despesa dels turistes. L'objectiu de l'estudi era posar de manifest els beneficis que rep el territori arran dels actes organitzats per la Universitat, més enllà de la transmissió de coneixement i la contribució a la ciència. És evident que els assistents fan despesa en hotels i restaurants, utilitzen els mitjans de transport públic i compren regals. Per quantificar els rendiments econòmics, Martín ha radiografiat els esdeveniments promoguts per la UdL durant els anys 2006 i 2007.
L'estudi posa de relleu la rendibilitat de subvencionar esdeveniments
universitaris, doncs el diner invertit reverteix amb escreix al territori
|
Els congressos, simposis i altres reunions organitzades per la
Universitat de Lleida, en termes generals, compten amb una assistència més nombrosa que la dels
organitzats per la resta d'agents de la ciutat (fins a un 35% més de participants). La durada
d'aquestes trobades també sobrepassa la mitjana del conjunt d'esdeveniments que tenen lloc a Lleida
(fins a un 39% superior). Per tot plegat, l'impacte econòmic és més elevat.
MÉS
INFORMACIÓ
Anàlisi econòmica dels esdeveniments de la Universitat de Lleida i la seua importància en el turisme de negocis de la ciutat (Autora: Eva Martín Fuentes | Director: Dr. Jordi Sardà Pons | Lleida, setembre de 2008