19 de novembre de 2013
Descarregar pdf Aprendre sobre insectes tot fent murals
|
|
Catedràtica d'entomologia a la Universitat de Califòrnia-Davis (UCDavis), Diane Ullman, és coneguda no només per les seues aportacions científiques en el desenvolupament d'estratègies de control d'agents patògens transmesos a les plantes pels insectes, sinó també per ser la impulsora, juntament amb l'artista i professora Donna Billick, d'un programa pioner d'aprenentatge universitari que combina l'art i la ciència. Es tractat de l' Art/Science Fusion, que es porta a terme a la Universitat de Califòrnia-Davis.
Les seues estratègies pedagògiques es basen en l'elaboració comunitària de grans murals de ceràmica pintada que il·lustren l'actuació d'insectes en plantes i ecosistemes determinats. Així, d'una manera visual i plàstica, l'estudiantat que participa en aquestes experiències demostra la comprensió dels conceptes i processos apresos plasmant-los en els murals i al mateix temps, es difonen a la societat. De fet, la major part de murals estan instal·lats al campus de la universitat californiana per poder ser visitats. Algun d'ells, com el Galeria de la Natura que presenta plantes resistents a la sequera al costat dels pol·linitzadors i altres insectes que són essencials per a l'èxit ecològic de les plantes, es va exhibir al Jardí Botànic de Washington DC.
A més de les experiències dels murals, amb ceràmica o pintats, el programa Art/Science Fusion també es serveix de l'estampació de tel·les o de combinar música i poesia per aprendre sobre ciència.
La conferència: Stirring the Fires of Creativity: Connecting Art and Science (Agitant els focs de la Creativitat: la connexió entre art i ciència) que comptarà amb servei de traducció, tindrà lloc dimecres 20, a les sis de la tarda, a la Sala Maria Rúbies de la Facultat de Ciències de l'Educació. La professora Ullman ha estat convidada pels departaments de Producció Vegetal i Ciència Forestal i d'Història de l'Art i Història Social de la Universitat de Lleida. Durant el segon trimestre del 2014 l'Institut de Ciències de l'Educació-Centre de Formació Contínua de la UdL oferirà un curs amb aquesta temàtica
Les seues estratègies pedagògiques es basen en l'elaboració comunitària de grans murals de ceràmica pintada que il·lustren l'actuació d'insectes en plantes i ecosistemes determinats. Així, d'una manera visual i plàstica, l'estudiantat que participa en aquestes experiències demostra la comprensió dels conceptes i processos apresos plasmant-los en els murals i al mateix temps, es difonen a la societat. De fet, la major part de murals estan instal·lats al campus de la universitat californiana per poder ser visitats. Algun d'ells, com el Galeria de la Natura que presenta plantes resistents a la sequera al costat dels pol·linitzadors i altres insectes que són essencials per a l'èxit ecològic de les plantes, es va exhibir al Jardí Botànic de Washington DC.
A més de les experiències dels murals, amb ceràmica o pintats, el programa Art/Science Fusion també es serveix de l'estampació de tel·les o de combinar música i poesia per aprendre sobre ciència.
La conferència: Stirring the Fires of Creativity: Connecting Art and Science (Agitant els focs de la Creativitat: la connexió entre art i ciència) que comptarà amb servei de traducció, tindrà lloc dimecres 20, a les sis de la tarda, a la Sala Maria Rúbies de la Facultat de Ciències de l'Educació. La professora Ullman ha estat convidada pels departaments de Producció Vegetal i Ciència Forestal i d'Història de l'Art i Història Social de la Universitat de Lleida. Durant el segon trimestre del 2014 l'Institut de Ciències de l'Educació-Centre de Formació Contínua de la UdL oferirà un curs amb aquesta temàtica