Dotze instituts de Lleida es reparteixen els Premis a treballs de recerca que convoca la UdL

En la novena edició del premi s'han presentat 107 treballs i han participat 39 centres

Catorze alumnes d'una dotzena de centres de secundària de la demarcació de Lleida es repartiran enguany els Premis a treballs de recerca d'estudiantat de batxillerat i cicles formatius de grau superior que convoca des de fa nou anys el Vicerectorat d'Estudiantat amb el suport del Consell Social de la Universitat de Lleida.

Es tracta dels instituts Guindàvols (3), Ronda, Samuel Gili i Gaya, Manuel de Montsuar, Torre Vicens, els col·legis Lestonnac l'Ensenyança, Anunciata, Claver, i els instituts d'Almenar, Canigó, d'Almacelles, Terres de Ponent, de Mollerussa, i Ribera del Sió, d'Agramunt.

En la novena edició del premi s'han presentat 107 treballs (130 l'any 2011), i han participat 39 centres: 21 de Lleida capital, 14 més de la resta de la demarcació, un de Girona i un altre de Tarragona. Per àrees, la de Salut i Nutrició és la que ha rebut més projectes, amb 23. La segueixen l'Agroalimentària i Forestal i la d'Humanitats, amb 21 treballs; la Tecnològica i la d'Educació, que n'han rebut 14; la Juridicoeconòmica, 12; mentre que els estudis de gènere han estat 2.

Entre els projectes guardonats trobem títols com ara L'Alzheimer, el llarg adéu d'una malaltia angoixant; L'ADN ens fa únics;Tinc una discapacitat, tinc oportunitats?; Transgènics: solució o amenaça?;oL'hidrògen, l'energia del futur?.

L'alumnat premiat que finalment es matriculi a la UdL gaudirà d'un ajut equivalent a l'import de la matrícula de primer curs. Els guanyadors, els tutors dels treballs i els centres on pertanyen rebran, a més, un premi de 200 euros. L'acte de lliurament dels guardons tindrà lloc la propera tardor.