Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Local Confraria Nova (El Pont de Suert)
Web:
Programa de la Jornada tècnica: Rellevància i gestió de les pastures alpines del Parc Nacional d’Aigüestortes davant del canvi climàtic i d’ús del sòl
Inici:
 |

Jornada tècnica: Rellevància i gestió de les pastures alpines del Parc Nacional d’Aigüestortes davant del canvi climàtic i d’ús del sòl. Presentació del projecte a càrrec de Melissa Guinot (Departament de Ciència i Enginyeria Forestal i Agrícola de la Universitat de Lleida).

Els prats de l’alta muntanya s’utilitzen com a pastures d’estiu i tenen un alt valor ecològic, amb una elevada biodiversitat i generació de nombrosos serveis ecosistèmics. Aquestes comunitats alpines són altament vulnerables al canvi climàtic i d’ús del sòl, generant variacions importants en la seva biodiversitat i distribució. El projecte IBERALP estudia la vulnerabilitat de les comunitats alpines davant del canvi climàtic i d’ús del sòl, i analitza la diversitat florística i microbiana, i l’intercanvi de gasos d’efecte hivernacle a 5 Parcs Nacionals peninsulars.

Aquesta jornada s’emmarca en la fase final del projecte i té com a objectiu presentar els resultats a partir d’un diàleg obert amb els agents vinculats a aquests ecosistemes, on s’analitzaran els reptes associats a la seva utilització i conservació.

Jornada tècnica:Rellevància i gestió de les pastures alpines del Parc Nacional d’Aigüestortes davant del canvi climàtic i d’ús del sòl