Jornada: Desafiaments i oportunitats dels límits en l'exercici de la docència en l'actualitat
Informació de l'esdeveniment
- Lloc:
- Aula 1.01 de l'Edifici Polivalent 1 (Cappont)
- Inici:
Inici de la jornada Desafiaments i oportunitats dels límits en l'exercici de la docència en l'actualitat. A càrrec de Nina Capacete Caballero.
Al llarg de la història, els paradigmes dominants no sols han definit què és educar, sinó que han dissenyat el propòsit final de l'educació: formar individus que s'adaptin i responguin a les exigències d'aquests paradigmes. En aquest sentit, l'educació ha estat, en gran mesura, una eina per a formar individus funcionals que s’integrin en una societat i per tant, a les necessitats determinades de l'època, més que per a atendre a que el Subjecte es formuli. L’alumne, en última instància, tot i posar-lo en el centre de l’acte educatiu, a través de les diferents pedagogies que intenten donar una resposta més eficaç i humanista, ha continuat essent subordinat a les exigències del context social i del paradigma vigent.