Una quinzena d'alumnes es graduen al Diploma d'Estudis Hispànics

La titulació s'ha reprès aquest curs després de tres aturada

estudis hispanics24
Alumnat i autoritats acadèmiques / Foto: UdL

Un total de 15 alumnes xinesos, provinents de les universitats de Tianjin i Suzhou, han recollit aquesta tarda la seua orla del Diploma d'Estudis Hispànics que oferta la Universitat de Lleida (UdL). D'aquests, 12 han estat tot el curs a la capital del Segrià; 2, al primer semestre i un més, al segon semestre. La darrera graduació va tenir lloc fa quatre anys, al 2020. La formació es va aturar a causa de la pandèmia de COVID-19 i es va reprendre aquest curs, al setembre de 2023.

El diploma d'Estudis Hispànics facilita a l'estudiantat estranger un aprofundiment en el coneixement de la llengua i la cultura espanyoles. Dividit en dos quadrimestres i amb un total de 450 hores de docència, 60 crèdits cursats, permet la continuïtat dels estudis de Filologia Hispànica als països d'origen de l'alumnat, ja que els plans d'estudis estan convalidats.

Més enllà de les assignatures pròpies, el programa docent inclou optatives de les facultats de Lletres; Educació, Psicologia i Treball Social; i Dret, Economia i Turisme. L'alumnat també realitza altres activitats culturals, com ara protagonitzar una funció de teatre, seguir un taller de cuina, un tast de vins...

El lliurament d'orles ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat amb els vicerectors de Cultura i Extensió Universitària, Joan Busqueta, i d'Internacionalització, Antoni Granollers. El padrí d'aquesta quinzena promoció del Diploma d'Estudis Hispànics ha estat el catedràtic de Filologia Hispànica, Xavier Terrado, que durant molts anys ha dirigit aquesta titulació. Actualment, la coordina la catedràtica Maria Ángeles Calero.

La primera edició d'aquest títol propi, promogut pel departament de Filologia i Comunicació de la UdL, va tenir lloc el curs 2005-2006. Al llarg de 15 anys, s'han graduat més de 400 estudiants de mobilitat provinents de Xina.

L'estudiantat, després d'un taller de cuina / Foto: Diploma d'Estudis Hispànics UdL