Una graduada de la UdL s'endú el premi del Centre de Prospectiva i Anàlisi dels Castells
Pel seu treball de final de grau sobre formació en gènere per a colles universitàries
Descarregar pdfLa graduada en Educació Social per la Universitat de Lleida (UdL), Alba Seró Bell-Lloch, és la guanyadora de la 8a edició del Premi CEPAC per a treballs de final de grau, màster i post-grau de temàtica castellera que atorga el Centre de Prospectiva i Anàlisi dels Castells amb el suport de l'Ajuntament de Tarragona.
Projecte Crossa: disseny d’un projecte educatiu de formació en perspectiva de gènere per a colles castelleres, és el títol del treball de final de grau (TFG) premiat, on Seró hi presenta un programa formatiu en gènere destinat específicament a colles castelleres universitàries, amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats formatives en aquest àmbit i prevenir les violències masclistes, explica la seua autora.
El TFG consta de dos parts: una de teòrica, on s'inclouen els conceptes principals del món casteller, la teoria de gènere i la presència d'aquesta perspectiva i els feminismes als castells; i l'altra, el projecte socioeducatiu Crossa, un dossier pedagògic inclou activitats dinàmiques per treballar la perspectiva de gènere en quatre grans blocs: conceptes bàsics, consentiment sexual, estructura i rols de poder i cures dins de les colles.
"Aquest material, que ja ha estat compartit amb el món casteller universitari, està preparat per ser implementat en qualsevol moment. Algunes de les sessions i les activitats ja s’han dut a terme en diferents colles, i la metodologia grupal, dinàmica i vivencial ha demostrat ser efectiva per a aprenentatge i per a la motivació de les participants", conclou Seró que afegeix que, la part pràctica del TFG s'ha dut a terme a la colla castellera de la UdL Los Marracos, de la qual n'és membre.
El jurat, format per membres del CEPAC, de la Coordinadora de colles castelleres de Catalunya i de professorat de la Universitat Rovira i Virgili (URV), n'ha destacat "la bona definició de l'estat de la qüestió, la metodologia, així com la necessitat i la utilitat del projecte que planteja i la seua possible aplicabilitat".
Projecte Crossa: disseny d’un projecte educatiu de formació en perspectiva de gènere per a colles castelleres, és el títol del treball de final de grau (TFG) premiat, on Seró hi presenta un programa formatiu en gènere destinat específicament a colles castelleres universitàries, amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats formatives en aquest àmbit i prevenir les violències masclistes, explica la seua autora.
El TFG consta de dos parts: una de teòrica, on s'inclouen els conceptes principals del món casteller, la teoria de gènere i la presència d'aquesta perspectiva i els feminismes als castells; i l'altra, el projecte socioeducatiu Crossa, un dossier pedagògic inclou activitats dinàmiques per treballar la perspectiva de gènere en quatre grans blocs: conceptes bàsics, consentiment sexual, estructura i rols de poder i cures dins de les colles.
"Aquest material, que ja ha estat compartit amb el món casteller universitari, està preparat per ser implementat en qualsevol moment. Algunes de les sessions i les activitats ja s’han dut a terme en diferents colles, i la metodologia grupal, dinàmica i vivencial ha demostrat ser efectiva per a aprenentatge i per a la motivació de les participants", conclou Seró que afegeix que, la part pràctica del TFG s'ha dut a terme a la colla castellera de la UdL Los Marracos, de la qual n'és membre.
El jurat, format per membres del CEPAC, de la Coordinadora de colles castelleres de Catalunya i de professorat de la Universitat Rovira i Virgili (URV), n'ha destacat "la bona definició de l'estat de la qüestió, la metodologia, així com la necessitat i la utilitat del projecte que planteja i la seua possible aplicabilitat".
A més del premi per a Alba Seró -dotat amb 1.000 euros-, el jurat ha atorgat dos dos accèssits de 250 euros cadascun. Un per al TFG El ressò de la memòria. La figura del timbaler Salvador Castellví (1874-1954) i la colla de grallers Els Pelegrins de Bellvei, d'Irene Urgell Molina graduada en Musicologia per l'Escola Superior de Música de Catalunya, i un altre, per al treball audiovisual 4 camises, de Gio Gonzales, Txell Barbarà i Asser Parreu del grau de Periodisme de la URV.