Una alumna de la UdL, al concurs europeu de sòls

L'estudiant d'Enginyeria Forestal queda segona a la prova espanyola

2npremisols
Aitana Jiménez, amb el diploma / Foto: R.P. (UdL)

Una alumna de la Universitat de Lleida (UdL) formarà part de l'equip que representarà a l'Estat espanyol en el primer concurs europeu de sòls (ESJC); una prova que tindrà lloc a Alacant al setembre de 2025. L'estudiant d'Enginyeria Forestal de la UdL Aitana Jiménez ha guanyat la plaça en rebre el segon premi individual al Concurs de descripció i classificació de sòls de la Societat Espanyola de la Ciència del Sòl (SECS), organitzat per la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Universitat de València (UV).

En la segona edició d'aquest concurs de sòls han competit 7 equips de les següents universitats: UdL, UPV, UV, Miguel Hernández d'Elx (UMH), Saragossa, Granada (UGR) i Politècnica de Madrid (UPM). Els participants han tingut 18 hores lectives per a conèixer els sòls dels entorns de València i 16 hores de competició, durant les quals havien de descriure i interpretar diferents terrenys, tant individualment com en grup.

El conjunt lleidatà, entrenat per la catedràtica d'Edafologia Rosa M. Poch, estava format "pels millors de les respectives promocions", destaca la professora. Aitana Jiménez ha cursat segon d'Enginyeria Forestal; Ferran Arcarons i Marçal Atzerà, primer d'Enginyeria Agrària i Alimentària; i Llorenç Cerdà, el Màster de Gestió de Sòls i Aigües.

El rànquing per equips l'ha encapçalat la Universitat de Granada, seguida per la UPM i la UMH. Al concurs europeu, però, aniran els millors classificats individualment. L'alumna de la UdL Aitana Jiménez participarà amb María Higueras (UGR), primera a la competició estatal; Lucía Márquez (UPM), tercera; i John Sebas Rojas (UMH), quart. Com a suplents, Sara Sánchez (UPM) i Mario Ortega (UMH).

L'equip de la UdL durant la competició / Foto: R.P. (UdL)