Un vicepresident de la farmacèutica Moderna, Premi Alfons de Borja 2024

Alumni UdL reconeix César Sanz Rodríguez, doctor per la Universitat de Lleida

cesar sanz rodriguez
L'homenatjat / Foto: C.S.R.

L'Associació d'Antics Alumnes de la Universitat de Lleida - Alumni UdL ha concedit el Premi Alfons de Borja 2024 al vicepresident d'Afers Mèdics a Europa, Orient Mitjà, Austràlia i Canadà (EMAC) de la companyia farmacèutica Moderna. César Sanz Rodríguez és doctor en Biologia Cel·lular per la UdL (1997) i va rebre un dels premis extraordinaris de doctorat del curs 1997-98 per la seua tesi Regulació neurotròfica de la supervivència neuronal durant el desenvolupament embriològic. Caracterització de mecanismes de transducció implicats. Aquest treball també va guanyar el Premi de Doctorat Fundación López Sánchez de la Reial Acadèmia Nacional de Medicina d'Espanya.

En la tretzena edició d'aquest guardó, el jurat ha valorat la vinculació de Sanz amb la Universitat de Lleida, i especialment amb la Facultat de Medicina, a més de la seua "distingida carrera professional nacional i internacional en la recerca mèdica, l'assistència hospitalària i la direcció i la gestió sanitària i empresarial". Nascut a Barbastre, César Sanz va desenvolupar la seua carrera professional en l'àmbit de l'oncohematologia a Madrid abans del seu salt a la indústria farmacèutica, l'any 2021.

"Em fa especial il·lusió rebre aquest reconeixement de la que considero la meua alma mater, la Universitat de Lleida", ha destacat César Sanz. L'acte de lliurament tindrà lloc el dia 18 de juny, a les 18.00h, a l'edifici del Rectorat. El Premi Alfons de Borja està patrocinat per la Universitat de Lleida, Segre i Banco Santander.

El guardó, que rep el nom de qui va ser professor i vicecanceller de l'Estudi General de Lleida, bisbe de València i papa Calixt III, es va instaurar l'any 2004. Consisteix en una escultura creada expressament per l'artista argentí establert a Lleida, Miguel Ángel González, que representa les diferents àrees de coneixement que s'imparteixen a la Universitat.

MÉS INFORMACIÓ:

Anteriors premiats