La UdL premia els 'olímpics' preuniversitaris de diferents disciplines

El millor equip en Edificació de Lleida, primer de Catalunya i segon d'Espanya

premiats olimpiades
L'alumnat guardonat, amb professorat i autoritats / Foto: UdL
Un total de dotze noies i onze nois de secundària han rebut aquest dimecres els guardons que els acrediten com els millors en la fase local de les olimpíades preuniversitàries de diferents disciplines que acull la Universitat de Lleida (UdL): Biologia, Economia, Geografia, Geologia, Matemàtica, Química, Enginyeria de l'Edificació i Llengua i Literatura espanyola. Són alumnes d'onze centres educatius de la capital del Segrià, Mollerussa, Les Borges Blanques i Igualada.

La vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué, i el director de l'Institut de Ciències de l'Educació, Xavier Carrera, han lliurat els premis en un acte al Saló Víctor Siurana, a l'edifici del Rectorat. Es tracta d'un diploma i un llibre a les tres persones millors de cada olimpíada, i la matrícula gratuïta de primer curs en un grau de la UdL per als primers classificats, gràcies al Consell Social. Els guardons inclouen també premi per als tres components de l'equip ECOWORKSSHOP, guanyador de l'Olimpíada d'Enginyeria de l'Edificació, l'única que només es disputa en grup. La Paula Alcaine Daura, el Sergi López Sans i el Xavier Capilla Fernández de l'INS Torre Vicens van ser els guanyadors de la fase catalana i segons en la fase estatal d'aquestes olimpíades. D'altra banda, en la fase estatal de l'Olimpíada de Geologia, Kermina Karas Elyas, del Col·legi Episcopal, va formar part del grup que va obtenir la primera posició en la prova per equips.

Aquest curs acadèmic, han participat en les diferents competicions coordinades per la UdL un total de 368 joves, la xifra més alta dels darrers onze anys. La novetat d'enguany ha estat l'Olimpíada de Llengua i Literatura espanyola que va aplegar 44 nois i noies. Pel que fa a la més nombrosa, ha estat la de Geografia, on s'hi van inscriure 89 persones, seguida de la de Geologia, amb 80. Aquestes proves, que es coorganitzen amb altres entitats, tenen com a objectiu principal motivar els joves amb talent a millorar el seu rendiment acadèmic i a despertar-los l'interès i la creativitat en una determinada disciplina. Les diferents olimpíades s'inclouen en les activitats de Transició de Secundària de la Universitat de Lleida.

Les persones premiades enguany són:

- Olimpíada de Biologia: 1a- Carla Aloy Pubill (INS Gili i Gaya), 2a- Paula Pijuan Buño (INS Guindàvols), 3r- Jordi Ramírez Rodríguez (INS Guindàvols)
- Olimpíada d'Economia: 1r - Gerard Rodríguez López (INS Josep Vallverdú), 2a- Paula Serrano de la Cruz Teixidó (INS Màrius Torres), 3r- Pau Dalfó Tugues (Jesuïtes Lleida-Col·legi Claver)
- Olimpíada de Geografia: 1r- Pau Corderas Sampedro (INS Màrius Torres), 2a- Marta Cerrada Torres (INS La Serra, Mollerussa), 3r- Juan De Vega Romero (INS Joan Oró)
- Olimpíada de Geologia: 1a- Abril Roig Benseny (Col·legi Episcopal), 2a- Kermina Karas Elyas (Col·legi Episcopal), 3a- Júlia Comella Tamames (Col·legi Episcopal)
- Olimpíada de Llengua Espanyola i Literatura: 1a- Helena Escabias Rius (INS Manel de Montsuar), 2on- Àlex Vallespín Ojeda (INS Canigó, Almacelles), 3a- Blau Martín Cordero (INS Manel de Montsuar)
- Olimpíada de Matemàtiques: 1r- Ethan Llubes Ramos (INS Gili i Gaya), 2on- Gerard Miret Sala (Col·legi Episcopal)
- Olimpíada de Química: 1r- Gerard Bernàldez Cos (Escola Pia, Igualada), 2a- Clàudia Sales Bitrià (INS Gili i Gaya), 3r- Sara López Cortada (INS Gili i Gaya)
- Olimpíada d'Enginyeria de l'Edificació: Grup ECOWORKSSHOP (INS Torre Vicens). Format per Paula Alcaine Daura, Sergi López Sans i Xavier Capilla Fernández.