Reconeixement al màster forestal europeu on participa la UdL

En el vintè aniversari del programa Erasmus Mundus

premi erasmus mundus
Tokola, recollint el guardó / Imatge: erasmusmunduseventregistrations

La Comissió Europea (CE) ha atorgat un dels guardons Erasmus Mundus al Màster en Modelització Espacial i Ecològica en la Ciència Forestal Europea en el qual participa la Universitat de Lleida (UdL). Aquesta formació especialitzada, liderada per la Universitat Eastern Finland (UEF), és una de les 5 reconegudes en el marc del 20è Aniversari del programa Erasmus Mundus. Beyond borders and boundaries, celebrat a Brusel·les, entre els que hi han participat de manera continuada i ininterrompuda.

El programa es va posar en marxa al 2001 i, des de llavors, una norantena d'estudiants l'han cursat a la Universitat de Lleida. A banda de la UdL i la UEF, el consorci del màster forestal europeu està format per les següents universitats: AgroParisTech (França), Friburg (Alemanya), Recursos Naturals i Ciències de la Vida de Viena (Àustria) i Transsilvània de Brasov (Romania). L'encarregat de recollir el guardó ha estat el professor de la UEF, Timo Tokola.

L'objectiu és formar professionals que tinguin un coneixement profund d'una bioeconomia forestal sostenible, així com de la cultura empresarial europea. El pla d'estudis "està dissenyat específicament per tenir en compte les necessitats dels possibles ocupadors i, per tant, els nostres graduats són molt valorats per agències nacionals i internacionals, organismes governamentals, ONG, institucions de recerca i empreses de fusta, paper i pasta", destaca la catedràtica de la UdL Cristina Vega.

En la mateixa categoria de Master Course Award, la CE ha reconegut els programes d'Hydroinformatics and water management (coordinat per la Universitat Nice-Sophia Antipolis, França); Clinical Linguistics++ (Universitat de Groningen, Països Baixos); Sciences in Rural Developement (Universitat de Ghent, Bèlgica); i International Humanitarian Action (Universitat de Deusto).

Els premis institucionals, per als socis més actius del programa Erasmus Mundus, han estat per a les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Ghent (Bèlgica), Pàdua (Itàlia), Groningen (Països Baixos), Uppasala (Suècia), Bolonya (Itàlia), Glasgow (Regne Unit), KU Leuven (Bèlgica) i Universitat de Ciència i Tecnologia de Noruega.