Premi a la Carrera Acadèmica per a Luisa F. Cabeza

El Col·legi d'Enginyers reconeix la catedràtica de l'EPS

premi COEIC Cabeza
El premi s'ha lliurat a Barcelona / Foto: COEIC
El Col·legi i l'Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya (COEIC) han atorgat el Premi a la Carrera Acadèmica a la catedràtica de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) Luisa F. Cabeza. El guardó s'ha lliurat aquest dimarts a l'Auditori del Conservatori del Liceu, a Barcelona.

El  premi a una trajectòria dedicada a la formació i preparació dels futurs enginyers i enginyeres reconeix Cabeza com una "una experta de referència en l'àmbit de l'energia a nivell europeu". El Col·legi d’Enginyers destaca la seua experiència en "tecnologies d’emmagatzematge d'energia tèrmica, eficiència energètica dels edificis o de la intel·ligència artificial aplicada a estratègies de control, entre altres".

Entre els guardons que ha rebut Luisa F. Cabeza, directora del Grup de Recerca GREIA, destaquen la medalla Narcís Monturiol (2012); les distincions ICREA Acadèmia, la darrera aquest mateix any; i un premi Jaume Vicens Vives (2020) per un projecte conjunt amb el grup de recerca EDO-UdL, de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social.

En la mateixa cerimònia, el COEIC ha lliurat els guardons Millor pràctica empresarial a la Corporació Alimentària Guissona (BonÀrea); Premi Innovació, a Covestro ODC Electrolysis; el Premi a la Trajectòria Professional, a l'enginyer Vicenç Aguilera; i el Premi Serrat i Bonastre a la periodista Gemma Nierga.