Més de 230.000 euros en ajuts a l'estudiantat per al curs vinent

El Consell de Govern dóna llum verda al primer Pla estratègic de les biblioteques

inici curs 23
Alumnat de la Facultat de Lletres / Foto: Premsa UdL

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha aprovat avui diferents convocatòries d'ajuts a l'estudiantat, amb un import global de 235.725,20 euros, 74.000 dels quals els aporten entitats financeres. Es tracta dels ajuts de viatge per a estudiants de programes de mobilitat de centres propis i altres unitats de la UdL, els ajuts per a la formació i l'acreditació d'una tercera llengua, les beques d'introducció a la recerca, els ajuts per a l'habitatge i el desplaçament, i les convocatòries d'ajudes per a l'estudi per a situacions d'emergència, i per a estudiants en situacions socioeconòmiques greus.

Els ajuts de viatge són per a mobilitats de l'Associació d'Estudiants de Ciències de la Salut-AECS, de la International Association for the Exchange of Students for Technical Experience-IAESTE) i del programa SICUE de la CRUE entre universitats de l'Estat; per a activitats de cooperació relacionades amb les titulacions; per a la realització de treballs de final de grau i màster i per a pràctiques no curriculars voluntàries sense remuneració. Estan dotats amb un total de 7.000 euros i el termini per presentar sol·licituds finalitza el 5 d'octubre.

A les ajudes per a terceres llengües, també amb 7.000 euros de pressupost, hi poden optar tant alumnes de grau, de màster com de doctorat; mentre que les beques d'introducció a la recerca-Banco Santander són per a estudiants que estiguin finalitzant un grau o que cursin un màster. Són un total de 70 beques de 1.500 euros, quan l'any passat eren de 1.200 euros. Quant ajuts per habitatge i desplaçament estan destinats als estudiants amb domicili familiar fora de les seus de la UdL (Lleida i Igualada) o que s'hi desplacen amb freqüència. És una convocatòria de 10.000 euros que es du a terme amb la col·laboració de la Fundació 'la Caixa' i el Consell Social.

El Consell de Govern també ha donat llum verda als ajuts per a situacions d'emergència per als estudiants que es trobin greus dificultats econòmiques, socials o familiar i no hagin pogut gaudir d'altres ajuts per causes justificades i per als estudiants vinculats al Programa UdL-Refugi i als ajuts per a estudiants en situacions econòmiques greus. Els primers estan dotats amb 10.000 euros i es poden presentar sol·licituds fina al 28 de juny del 2025. Els segons, amb 20.000, i el termini finalitzarà el 28 de febrer de 2025.

D'altra banda, la sessió ha donat el vist-i-plau al primer Pla Estratègic de les Biblioteques de la UdL per al període 2024-2028. El document, que s'alinea amb el Pla estratègic de la UdL 2030 i amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides, s'estructura en quatre àmbits d'acció: docència i aprenentatge, recerca, organització i millora i patrimoni i territori. Entre els reptes destacats estan avançar en l'adquisició de competències digitals del personal, promoure la ciència oberta, adaptar espais, equipaments, recursos i serveis a un entorn més sostenible i de transformació digital, promocionar els fons especials de les biblioteques i intensificar les col·laboracions dins i fora de la universitat.