Més de 2.400 alumnes inicien la selectivitat a la UdL

Els exàmens de la convocatòria ordinària continuen fins dijous

selectivitat juny24b
Abans de començar la primera jornada / Foto: UdL

Un total de  2.419 persones, 29 més que en la mateixa convocatòria de l'any passat, han començat aquest dimarts les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) als 13 tribunals que gestiona la Universitat de Lleida (UdL) a la capital de Ponent, Tàrrega, Tremp, La Seu d'Urgell i Vielha. D'aquests, 1.916 són estudiants que han acabat enguany el Batxillerat; 270 es presenten per lliure, sigui per primer cop o per pujar nota; i 233 provenen de Cicles Formatius de Grau Superior. Per tribunals, 1.292 joves s'examinen al campus ubicat a Cappont; 377, al d'Agrònoms; i 173, a la Facultat de Medicina. A la Seu d'Urgell en són 217; a Tàrrega, 206; a Tremp, 89; i a Vielha, 65.

La coordinadora de les PAU a la UdL, Mariona Farré, ha explicat que les proves -que s'allarguen fins dijous- han començat amb normalitat i "sense incidències" a totes les seus. Les principals novetats d'enguany són la recuperació d'Història de la Filosofia a la fase general, d'on va desaparèixer el 2017, i l'augment d'assignatures optatives pels que provenen de Batxillerat artístic: Arts Escèniques, Història de la Música i de la Dansa i Literatura Dramàtica s'afegeixen a Anàlisi musical, Dibuix artístic, Disseny i Fonaments artístics.

El primer examen ha estat el de Llengua Castellana i Literatura. La primera opció, un fragment de la novel·la La sombra del viento, de Carlos Ruiz Zafón. I la segona, un article d'El País Semanal, d'Irene Vallejo, titulat Yo fanática. L'estudiantat també ha trobat quatre preguntes: dos relacionades amb Nada, de Carmen Laforet, i La Fundación, d'Antonio Buero Vallejo; i dos sobre figures retòriques. D'aquesta manera, si volien, podien "esquivar" les de les lectures obligatòries.

A tot Catalunya, són 42.535 les persones matriculades a la convocatòria ordinària de la selectivitat, 816 més que l'any passat. 25.026 són dones i 17.509, homes. En la prova de llengua estrangera, l'anglès ha estat l'opció escollida majoritàriament per l'estudiantat, amb un 98,63%; seguida pel francès (0,97%), l'alemany (0,26%)  i l'italià amb (0,12% ).

L'alumnat coneixerà els resultats dels exàmens el dimecres 19 de juny. La sol·licitud de revisió es pot fer fins el dia 21 i la resolució de les mateixes se sabrà el 2 de juliol. La primera assignació de places universitàries es farà pública el 10 de juliol. Així, el període de matrícula per aquelles persones que hagin obtingut lloc en primera preferència serà del 12 al 17 de juliol.

Quant a la convocatòria extraordinària de les PAU, la matrícula es pot realitzar entre els dies 22 i 25 de juliol. Les proves es desenvoluparan entre els dies 3, 4 i 5 de setembre.

MÉS INFORMACIÓ:

Horaris dels exàmens