Més de 140 joves participen als tallers del Campus Jove Itinera

Cinema, genètica, primers auxilis o benestar emocional entre les temàtiques dels cursos

campusitinera23
Un taller de l'edició anterior. FOTO: ICE-UdL
Observar i diferenciar les cèl·lules de la sang, el semen, el fetge i l'intestí de diferents animals i aïllar l'ADN de diferents teixits, fer un curtmetratge de ficció en una setmana, aprendre tècniques d'estudi i de resolució de problemes mitjançant el joc, o adquirir eines per millorar el benestar emocional i psicològic durant l'adolescència, són algunes de les propostes del Campus Jove Itinera 2024 que arrenca el proper dimarts 25 de juny a la Universitat de Lleida (UdL). Un total de 145 nois i noies de Secundària, Batxillerat i Cicles formatius majoritàriament de les comarques de Lleida prendran part en aquesta sisena edició.

Els cursos organitzats per l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UdL es distribueixen en dos setmanes fins el proper 5 de juliol. Tindran lloc a tots els campus de la UdL a Lleida, i també al Magical, ubicat al turó de Gardeny.  L'objectiu del Campus Jove Itinera "és acostar i donar a conèixer la universitat al jovent, ajudant-lo a descobrir aficions o, fins i tot, quina és la seua vocació", expliquen els organitzadors.

Els dotze tallers programats, -set la primera, i cinc la segona- inclouen també un escape room per aprendre hàbits de vida saludable i cures de primers auxilis, com gravar i editar una escena d'acció usant els efectes visuals i les tècniques que s'utilitzen al cinema, o familiaritzar-se amb amb el material i les tècniques que s'empren en un laboratori de genètica. "El Campus Jove Itinera és un espai dedicat a la formació, la creativitat i la diversió", destaquen els organitzadors.

El jovent inscrit als cursos prové de la capital del Segrià, Mollerussa, Torrefarrera, Bellcaire d'Urgell, Tàrrega, la Granadella, les Borges Blanques, Almacelles, Balaguer, el Pont de Suert, la Pobla de Segur, el Pont de Suert, Òdena i Barcelona.

MÉS INFORMACIÓ:

Campus Jove Itinera 2024