Avançar tecnològicament en la gestió de l'aigua
Estudiantat internacional i alumnat de l'EPS hi treballen plegats aquest mes
Descarregar pdfUna desena d'estudiants dels Països Baixos, Bèlgica, Àustria i Sud-àfrica, juntament amb alumnat de 4t curs del Grau en Enginyeria Informàtica-menció Tecnologies de la Informació de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), treballen plegats aquest mes per avançar en solucions tecnològiques per a la gestió de l'aigua.
Es tracta del projecte central del Minor internacional Global Acting in ICT, una especialització que consisteix en estudiar uns mòduls específics de 3 setmanes de durada al llarg d'un semestre, de manera presencial, en cadascuna de les 5 institucions participants: Fontys University of Applied Sciences (Països Baixos), PXL University of Applied Sciences and Arts (Bèlgica), University of Applied Sciences Upper (Àustria), Belgium Campus ITversity (Sud-àfrica) i Universitat de Lleida.
L'estudiantat internacional s'estrena amb el mòdul que s'imparteix a l'EPS a Lleida, el de Disseny centrat en l'usuari, on les quatres noies i sis nois coincideixen amb els matriculats en aquesta assignatura, que es cursa de manera intensiva en 3 setmanes. A part de les classes, l'alumnat va visitar l'empresa Sistemes electrònics Progrés de Palau d'Anglesola, especialista en gestió d'aigua de rec. El curs es completarà amb els mòduls sobre realitat virtual o l'internet de les coses etc. que s'imparteixen a la resta d'universitats participants.
La formació finalitza amb el projecte que ha de desenvolupar una solució tecnològica relacionada amb l'Objectiu número 6 dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) de Nacions Unides: aigua i sanejament. En l'edició anterior del minor, al 2019 -ja que al 2020 es va suspendre per la pandèmia-, el projecte es va centrar en l'aprofitament del menjar (ODS 2: Fam zero). Les temàtiques del treball final, expliquen des de l'EPS, giren entorn d'algun dels 17 ODS, amb la voluntat de formar professionals més conscients amb la sostenibilitat del planeta.
Tot i que l'alumnat que cursa el minor enguany té formacions acadèmiques diferents estan totes vinculades a la tecnologia i a la informàtica. Així es potencia la interdisciplinarietat dels equips, d'una banda, i l'enriquiment personal, de l'altra, ja que conviuran i coneixeran gent de cultures diferents", afegeixen des de l'EPS.