Lliuren les credencials a alumnat becat per Banco Santander

Enguany l'entitat finança a més una part dels ajuts de la UdL d'Introducció a la recerca

santander
Les persones assistents a l'acte de lliurament de credencials. FOTO: UdL

Un total de 127 alumnes han rebut enguany ajuts econòmics de Banco Santander per cursar estudis a la Universitat de Lleida (UdL), mitjançant les beques Jade, Estudis/Ajuda econòmica, Investigació (predoctorals),Impuls (post-doctorats) i Introducció a la recerca. El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy i el director de Convenis i Mecenatge de Santander Universidades, José María García de los Ríos, acompanyats de la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué, han lliurat avui les credencials a beneficiaris d'aquests programes en un acte a la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET).

Les beques JADE, actualment en la seua 22a edició, estan destinades a estudiantat mexicà de grau que vulgui completar la seua formació a la UdL durant sis mesos. Aquest curs se n'han beneficiat 25 alumnes de les universitats de Guadalajara, Autònoma de Nayarit, Autònoma de Chiapas, Benemèrita Autònoma de Puebla, Autònoma de Chapingo i Autònoma de l'Estat d'Hidalgo. D'aquests, 7 han fet una estada a la FDET, 6 a la Facultat de Medicina (FM) i 5 a l'Escola Politècnica Superior (EPS). La Facultat de Lletres (FLL) n'ha acollit 3, igual que l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària, Forestal i de Veterinària (ETSEAFiV), i la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), un.

Pel que fa a les beques Estudis/Ajuda econòmica estan orientades a donar suport econòmic a l'estudiantat de graus i màsters oficials amb millor expedient acadèmic. Les 20 persones beneficiàries aquest curs han estat escollides entre un total de 1.230 que s'hi presentaven, gairebé 500 més que el curs anterior. Set de les becades són de l'EPS, 3 de la FEPTS, mentre que l'ETSEAFiV, la FDET, la FLL, la FM i la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF), tenen 2 alumnes becats cadascuna.

Quant a les d'Introducció a la recerca, destinades a iniciar l'estudiantat en la investigació, estan finançades per la propia UdL i Banco Santander. Han beneficiat 70 persones, de les 152 que hi optaven. D'aquestes, 22 són alumnes de la FIF, 16 de la FEPTS, 13 de la FDET, 6 de l'EPS, 5 de la FLL, 5 de l'ETSEAFiV i 3 de la FM.

Finalment, els ajuts predoctorals Investigació han estat 10. Tres, per a estudiantat de Lletres; 3 més, per a alumnat de l'ETSEAFiV; 2, per a estudiants de Medicina, un per a un alumne de la FIF i un més per a un de a FEPTS. Finalment, les beques Impuls han beneficiat 2 persones amb contracte d'investigador/a postdoctoral, una fa recerca a la Facultat de Medicina i una altra a la FEPTS.

Diana Mercedes Contreras, Arnau Erta, Marta Corral i Lidia Bové, en representació dels universitaris becats, han agraït a la UdL i Banco Santander els ajuts rebuts. Per la seua part, el rector de la UdL ha felicitat a les becades i els becats, i ha recordat que "el futur de les nostres societats és el futur de les nostres universitats", mentre que García de los Ríos ha recordat que la UdL va ser la primera universitat catalana en signar convenis amb Banco Santander, l'any 1997, i ha mostrat el seu interès en continuar aquesta col·laboració ja que "la universitat és el motor més potent pel creixement econòmic i social".