Llengües, comunicació i entorns digitals, en un nou màster de la UdL

Impartit en modalitat virtual ofereix tres itineraris bilingües i un de trilingüe

màstercom
El màster s'ofereix en modalitat virtual. FOTO: Premsa-UdL
Formar persones expertes en comunicació digital i amb un nivell avançat com a mínim, en dos llengües (català, castellà i/o anglès), és l'objectiu del nou màster oficial de la Universitat de Lleida (UdL) Llengua i Comunicació Digital que s'inicia el proper mes octubre.

Aquesta formació de 60 crèdits s'impartirà íntegrament en línia sense horaris, és a dir, l'alumnat pot adaptar l'aprenentatge al seu ritme, la qual cosa "li permetrà conciliar la vida laboral i familiar amb els estudis universitaris", explica la coordinadora del màster, la professora de la UdL, Glòria Vázquez, que afegeix que tot i estar estructurat per superar-lo en un curs acadèmic es pot fer la matrícula a temps parcial i cursar-lo en més temps.

Amb vint places, aquest màster s'adreça a persones titulades en periodisme, comunicació audiovisual, filologia, traducció, màrqueting, publicitat i enginyeries relacionades amb el disseny i les tecnologies que es vulguin especialitzar en la creació i gestió de continguts informatius i publicitaris (text, àudio i vídeo) adaptats a les noves plataformes digitals (webs, blogs, pòdcasts, xarxes socials etc.). Al mateix temps permetrà assolir una competència lingüística a nivell d'expert en dos o tres llengües. L'alumnat podrà triar entre quatre itineraris: tres de bilingües (castellà i català, castellà i anglès, català i anglès) i un de trilingüe (català, castellà i anglès).

El professorat del curs, una vintena de docents, pertany als departaments de Filologia i Comunicació i de Llengües i Literatures Estrangeres de la UdL i també hi impartiran classes la llicenciada en filologia anglesa i dissenyadora de webs, Marta Aguiló, i la periodista de redacció publicitaria (copywriting), Cristina Fuertes.

La formació s'organitza en sis blocs: Fonaments lingüístics i sociolingüístics de la comunicació digital, Creació de continguts: eines digitals i lingüístiques, Temes de formació avançada en comunicació digital, Formació científica, Pràctiques acadèmiques externes i Treball de Fi de Màster.

Les persones interessades a cursar aquest màster poden fer la preinscripció del 24 de juliol al 8 de setembre al web del màster.