Les joves matemàtiques, protagonistes d'una exposició a l'EPS

Per proporcionar referents a les futures generacions

expo matemàtiques
Està ubicada al vestíbul de la primera planta / Foto: EPS-UdL

Un total de 30 joves matemàtiques catalanes expliquen a què es dediquen, què els agrada i què les inspira en una exposició que es pot visitar fins el proper 31 de juliol a l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL). L'objectiu de la mostra, ubicada al vestíbul de la primera planta de l'EPS, és proporcionar referents propers i reals a les futures generacions.

Creada per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) en motiu de la celebració del Dia Internacional de les Dones Matemàtiques, l'exposició vol mostrar a la societat les professions i les passions d'un conjunt de joves per "corregir el biaix històric i reconèixer la veritable diversitat de talents i perspectives en aquest àmbit", expliquen els organitzadors. També "proporciona models a seguir per a nenes i joves, fomentant la inclusió i equitat de gènere en les matemàtiques i ciències en general", afegeixen.

La iniciativa arriba a la UdL de la mà del departament de Matemàtica i compta amb el suport de la unitat d'Igualtat i Diversitats.