La UdL, entre les 1.200 millors del món segons el rànquing QS

La situa com la catorzena de l'Estat en citacions de recerca

recerca UdL24
La investigació, un dels punts forts / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) manté la seua posició entre les 1.001-1.200 millors del món, segons el darrer QS World University Rankings. De les 5.663 institucions de 106 països analitzades en aquesta 21a edició, només 1.503 apareixen finalment a la classificació publicada per l'analista d'educació superior mundial QS Quacquarelli Symonds. La UdL se situa com la catorzena millor de l'Estat espanyol en les citacions de les publicacions científiques, amb una pujada de 10 posicions a nivell global fins al lloc 666.

El millor emplaçament a nivell internacional, però, és a l'àmbit de sostenibilitat, que avalua l'impacte social i ambiental de les universitats com a centres d'educació i recerca. La Universitat de Lleida és la divuitena de l'Estat i la número 381 del món, segons el rànquing QS. L'ítem amb la nota més alta és la xarxa internacional de recerca: un 51,8. La segueixen sostenibilitat, amb 38,5 punts; la ràtio de professorat per alumne, amb un 19,2; i les cites d'articles, amb un 13.

Quant a recerca, els resultats expliquen, amb dades de la base de dades Scopus, la distribució i el rendiment dels treballs acadèmics publicats entre 2018 i 2022. En el cas de la UdL parla de 4.679 articles científics, 51.088 citacions normalitzades (5.714 més que en l'anterior rànquing) i 48.892 excloent les autocites.

El QS World University Rankings es basa en 9 indicadors: reputació acadèmica (30% de la puntuació total), citacions per centre (20%), reputació dels ocupadors (15%), ràtio estudiantat / professorat (10%), professorat internacional (5%), alumnat internacional (5%), resultats d'ocupació laboral (5%), xarxa internacional de recerca (5%) i sostenibilitat (5%).

A nivell internacional, el rànquing QS l'encapçala l'Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT), als Estats Units i a nivell estatal, la Universitat Complutense de Madrid.

MÉS INFORMACIÓ:

QS World University Rankings 2025