La UdL acull l'estrena del primer llargmetratge de Martínez-Borso

En el marc de la inauguració del festival Som Cinema

'Sin él'
Fotograma de 'Sin él' / Font: Som Cinema

La Universitat de Lleida (UdL) acollirà el proper 16 d'octubre l'estrena absoluta del primer llargmetratge del director barceloní Emilio Martínez-Borso, en el marc de la inauguració del 15è Festival de l'Audiovisual Català Som Cinema. Sin él planteja la situació "límit i extrema" d'una infermera que ha de conviure a casa seua durant la pandèmia de COVID-19 amb el cadàver de la seua parella, de la qual, a més, havia rebut maltractaments psicològics i emocionals. Es projectarà a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont.

Martínez-Borso explica que la pel·lícula, rodada entre juliol i agost del 2022 a Barcelona i a Malgrat de Mar, "està parcialment inspirada en històries molt dures que em va explicar la meua mare, treballadora social destinada durant la pandèmia a un hotel-hospital, en el qual hi havia cops en que els cadàvers es quedaven allí durant tres dies". El realitzador s'ha mostrat molt il·lusionat amb el fet d'estrenar el seu treball al Som Cinema.

El festival està organitzat per Suggeriments, amb el suport de l’Ajuntament de Lleida, l’Institut d’Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida, la Universitat de Lleida i la Fundació Horitzons 2050.

Text: Comunicació Som Cinema / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: