Josep Vallverdú, medalla d'honor de la Xarxa Vives d'Universitats

Juntament amb la lingüista Gemma Rigau i el sociòleg Rafael Castelló

vallverdú_inaug22
Vallverdú, a la inauguració del curs del sistema universitari català 2022-23 que va tenir lloc a la UdL. FOTO: UdL
L'escriptor Josep Vallverdú (Lleida, 1923), honoris causa de la Universitat de Lleida (UdL), rebrà el proper 10 de juliol, en un acte a la Universitat Politècnica de Catalunya, la medalla d'honor de la Xarxa Vives d'Universitats. És la màxima distinció que atorga la Xarxa en reconeixement a la trajectòria professional, el compromís amb la ciència, la cultura i la societat que, des de diferents àmbits, han desenvolupat les persones guardonades.

Vallverdú, que va ser proposat per la UdL per rebre aquesta medalla, va ser l'encarregat d'inaugurar el curs 2022-23 del sistema universitari català en un acte que va tenir lloc a la UdL pocs mesos abans de l'inici de la celebració de l'Any Vallverdú, amb motiu del centenari del naixement. La UdL també es dipositària del seu fons documental des del 2015, quan l'escriptoren en va fer donació a la institució.

Ara, Josep Vallverdú serà homenatjat per les 22 universitats de la Xarxa, juntament amb la lingüista, Gemma Rigau (Banyoles 1948), i el sociòleg, Rafael Castelló (Carcaixent 1964), les altres dos persones que rebran la medalla d'honor 2024. Les laudatios dels tres distingits aniran a càrrec de Miquel Pueyo (professor de la UdL),  Joan Mascaró (professor honorari de la Universitat Autònoma de Barcelona) i Isabel Vázquez Navarro (vicerectora d’Estudis de la Universitat de València), respectivament.

Des de 1995, any en què es van lliurar les primeres medalles, han rebut aquest reconeixement 33 persones. Entre elles, i pel que fa a la UdL, el cirurgià i rector de la Universitat de Lleida entre el 2003 i el 2011, Joan Viñas Salas, i l'historiador, Manel Lladonosa Vall-llebrera, van rebre el guardó l'any 2020 i 2018, respectivament.