Graus i màsters costaran el mateix el proper curs que aquest

El Govern català manté els preus entre 17,69 i 27,67 euros per crèdit

JUNTA CIC maig24
Darrera junta del CIC / Foto: Recerca i Universitats

El Consell Executiu de la Generalitat de Catalunya ha aprovat avui el decret de preus públics universitaris per al curs 2024-2025, que es mantenen sense variacions respecte a l'actual "pel context de pròrroga pressupostària", segons la portaveu del Govern en funcions. Tots els graus i els màsters que habiliten per exercir una professió a les universitats públiques costaran menys de 20 euros per crèdit. El document compta amb el suport de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) a la qual va assistir el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy.

El nou decret de preus estableix que els graus amb experimentalitat baixa (coeficient d'estructura docent A) continuaran costant 17,69 euros per crèdit. Els graus d'experimentalitat alta i mitja (coeficient d'estructura docent B) i els que màsters que habiliten per exercir una professió regulada, 18,46 euros. Per a la resta de màsters oficials, el preu per crèdit és de 27,67 euros.

El Govern català també manté la supressió del recàrrec per a segones i successives titulacions, així com la gratuïtat del preu de matrícula en determinats casos de víctimes de violència masclista fora de l'àmbit de la parella. Quant a les beques Equitat, per a l'estudiantat de famílies en situacions econòmiques més vulnerables, la rebaixa dels preus per als graus oscil·la entre el 70% i el 80%, en funció del tram de renda. En el cas dels màsters, la reducció varia entre el 20% i el 25%.