Els gestors de projectes europeus de Catalunya es donen cita a la UdL

La trobada aplega més de 300 tècnics d'universitats, fundacions i instituts de recerca

gestors AGAUR
La jornada té lloc a l'Auditori del Centre de Cultures. FOTO: UdL

Prop de 360 gestors i gestores de projectes d'investigació europeus d'una dotzena d'universitats i una quarantena de fundacions, centres i instituts d'investigació de Catalunya, participen avui a la trobada que anualment coorganitza l'AGAUR amb les universitats, i que per primer cop, té lloc a la Universitat de Lleida (UdL). La jornada està dedicada als nous reptes de la gestió de la recerca, com ara la intel·ligència artificial -que ha centrat la conferència inaugural-, la gestió dels fons Next Generation, els projectes de ciència ciutadana, o el benestar emocional dels gestors, entre d'altres, i que s'aborden en sessions paral·leles d'aquest matí i aquesta tarda.

La 12a Trobada de gestors/es de recerca de Catalunya s'ha obert amb les intervencions de Natàlia Alonso (vicerectora de Recerca de la UdL), Laia Arnal (directora general de Transferència i Societat del Coneixement de la Generalitat) i Manuel Molina, director executiu de l'AGAUR. Tots han destacat la importància de la trobada per intentar donar resposta a la creixent complexitat en la gestió dels projectes europeus i per  aconseguir un major impacte dels mateixos en la societat. És per això que durant la jornada es posaran en comú experiències de bones pràctiques implementades, per exemple, a l'Institut d'Investigació contra la Leucèmia Josep Carreras, l'Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària o a l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya.

Actualment, la UdL té vigents 33 projectes europeus -5 dels quals lidera- amb un finançament total que frega els 7,5 milions d'euros. D'aquesta trentena, 12 són d'investigadors de l'Escola Politècnica Superior, 11 de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària, Forestal i de Veterinària, 5 de la Facultat de Lletres, 3 de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, i 2 de la Facultat de Dret, Economia i Turisme.