El catedràtic Jaume Puy rep la Medalla Estudi General de la UdL
El seu quadre s'afegeix a la galeria de rectors de la universitat
Descarregar pdfEnllaç a la foto de portada: Un moment de l'acte (UdL)
La Universitat de Lleida (UdL) ha lliurat avui la Medalla Estudi General a qui ha estat la seua màxima autoritat entre els anys 2019 i 2025, el catedràtic de Química Jaume Puy Llorens. En el mateix acte s'ha descobert el quadre que s'incorporarà a la galeria de rectors, obra del pintor aragonès Diego Aznar. En la seua intervenció, Puy ha desglossat algunes de les fites assolides durant el seu temps al capdavant de la UdL, com ara les noves eines docents implantades arran de la pandèmia de COVID, la consolidació del campus d'Igualada o la reforma departamental.
Aquestes i altres estan recollides al llibre Recull de l'acció de govern de l'equip del rector Jaume Puy. Universitat de Lleida 2019-2015 (Edicions i Publicacions de la UdL, 2026). "La UdL és el gran projecte transformador de la Catalunya interior i tenim l'oportunitat i la responsabilitat d'enfortir-lo encara més. Som una baula més de la cadena, però si seguim així estic segur que el millor està per venir", ha subratllat l'exrector. "El talent és l'or del segle XXI. Formar talent és donar oportunitats, donar eines a les futures generacions i creure en les persones", ha afegit Puy.
L'actual rectora de la Universitat de Lleida, Maria Àngels Balsells, ha relatat diferents trets del lideratge del seu antecessor en el càrrec, tot assegurant que "prenem el testimoni per continuar avançant en les teues reivindicacions, al mateix temps que farem front a noves demandes a les que ja ens veiem interpel·lats". Mentre, els professors Josep Galceran i Carles Capdevila han glossat la figura de Puy posant de relleu aspectes com la seua passió per compartir el coneixement o la seua voluntat de servei.
Jaume Puy, químic i físic, ha estat rector de la UdL entre 2019 i 2025. És catedràtic de Química a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFiV) i professor de la UdL des del 1986. Les seues línies d'investigació se centren en àmbits com els nanomaterials, la caracterització dels processos físic-químics implicats en la biodisponibilitat de nutrients i elements tòxics en mitjans aquàtics naturals o l'especiació dinàmica. Pel que fa a la gestió, Puy també ha estat director del departament de Química, sots-director de l'ETSEAFiV i vicerector de recerca de la UdL entre 2011 i 2019.


