Cotxe elèctric compartit per la UdL i la Paeria

Disponible per a socis de Som Mobilitat fora de l'horari de les institucions

cotxe elèctric
Puy i Luna, al vehicle / Foto: Premsa UdL

Els treballadors i les treballadores de la Universitat de Lleida i de l'Ajuntament de la ciutat tindran a la seua disposició un vehicle elèctric, en virtut d'un protocol d'actuació que avui han signat el rector de la UdL, Jaume Puy; l'alcalde, Fèlix Larrosa; i el president de la cooperativa Som Mobilitat, Víctor Luna. La plantilla de les dos institucions podrà utilitzar el cotxe per als desplaçaments laborals de dilluns a divendres, entre les 8.00h i les 15.00h, prèvia reserva. Fora d'aquest horari, per les tardes i durant els caps de setmana, estarà disponible per als socis d'aquesta cooperativa sense ànim de lucre. Tant UdL com Paeria també tindran una bossa d'hores anuals per a reservar-lo fora de l'horari de matins.

L'objectiu de la iniciativa, emmarcada en el Pla de mobilitat de la UdL, és promoure la mobilitat elèctrica compartida. Som Mobilitat cedeix l'ús d'un Renault ZOE, que estarà ubicat en un pàrquing del carrer la Palma, des d'on els usuaris podran agafar-lo per fer els desplaçaments i retornar-lo al mateix lloc un cop finalitzats. També el podran utilitzar fora de l'horari institucional els socis de la cooperativa. Per ser membre cal fer una aportació inicial única de 10 euros.

El rector de la UdL, Jaume Puy, ha subratllat la importància que les institucions "donin exemple" i contribueixin a la reducció d'emissions de diòxid de carboni. "Moltes coses es van fer pensant que el món era il·limitat i ara s'han de revisar. El jovent ha de treballar amb aquestes problemàtiques i la universitat que els forma s'ha de posar davant", ha destacat. Mentre, l'alcalde ha explicat que l'Ajuntament no podia "estar al marge d'aquesta iniciativa perquè la croada per avançar en una millor mobilitat és necessària". De la seua banda, Luna ha posat l'accent en que aquest és el primer vehicle elèctric compartit a la capital del Segrià.

L'acord signat avui, amb una durada de dos anys, és fruit de l'activitat de la Taula de Mobilitat de la Universitat de Lleida, que té com a objectiu promoure iniciatives conjuntes per potenciar la mobilitat sostenible entre els diferents campus de la UdL, així com millorar la seguretat de les persones i promoure la salut. En aquesta Taula, a banda de diferents unitats i càrrecs de la UdL, hi són presents l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de l'Àrea de Lleida (ATM-Lleida); el Departament de Salut - Regió Sanitària Lleida, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica; l'Ajuntament de Lleida i la Diputació de Lleida.