Arrenquen els cursos de la Universitat d'Estiu a la Seu d'Urgell

Teatre, geologia i edafologia són les temàtiques de les formacions teoricopràctiques

cursestiuseu
Classe teòrica del curs de Sòls i geomorfologia. FOTO: UdL
Una trentena de persones entre alumnat i professorat participen aquesta setmana als cursos d'estiu de la Universitat de Lleida programats enguany a La Seu d'Urgell. El teatre, la geologia i l'edafologia són les temàtiques de les tres formacions teoricopràctiques programades enguany a la capital alt-urgellenca fins el 19 de juliol.

L'art de l'actor: fonaments de la interpretació teatral, impartit pel director escènic i dramaturg, Emili Baldellou, combina treball teòric i pràctic en interpretació a partir d'un text, improvisació a partir d'un conflicte i construcció d'un personatge, amb l'objectiu que l'alumnat assoleixi una tècnica actoral bàsica per poder afrontar una escena teatral.

Pel que fa a Sòls i geomorfologia II: l’alta muntanya, plantejat essencialment com un curs de camp, inclou sortides a la Cerdanya, l'Alt Urgell i el Pallars i una visita guiada a la col·lecció Monòlits de sòls del Centre Territorial dels Pirineus de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya a Tremp.

Quant a Un passeig per la capçalera de la Conca del Segre, del Paleozoic al Quaternari: roques, fòssils i geomorfologia, el seu objectiu és conèixer d'aprop les roques que constitueixen la serralada dels Pirineus centrals, no només a partir de l'estudi del seu origen, estructura o composició mineralògica, sinó amb l'observació directa amb visites a la Cerdanya sud, la vall de Siarb, el mantell de Bóixols i l'anticlinal d'Oliana.

Aquests són els darrers cursos de la Universitat d'estiu de la UdL programats pel juliol, a part de l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona, que comença el 31 d'aquest mes i finalitza el 18 d'agost. Mentre que del 4 al 6 de setembre el Pont de Suert acollirà Pirineus: frontera i llengua. Encara per tancar matrícula d'aquestes dos formació fins ara s'han inscrit als cursos d'estiu de la UdL 783 persones.

MÉS INFORMACIÓ:

Universitat d'Estiu 2024