Arrenca un nou curs d'Infermeria al Pirineu

Un grup de 8 alumnes de quart segueixen classes teòriques i pràctiques

Benvinguda estudiants Infermeria Pirineu 1
La degana ha participat a la benvinguda / Foto: Comunicació ICS

Un grup de 8 alumnes de quart curs del grau en Infermeria de la Universitat de Lleida (UdL) seguirà enguany la seua formació a la Regió Sanitària de l'Alt Pirineu i Aran. Les sessions pràctiques a hospitals, Centres d'Atenció Primària (CAP) i centres residencials de gent gran es complementen amb classes teòriques durant un quadrimestre o tot el curs. Aquesta iniciativa es va posar en marxa el 2023, amb 7 estudiants del darrer curs d'Infermeria. D'aquests, 3 han optat per quedar-se treballant al territori.

La degana de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL, Judith Roca, destaca que "es tracta d'una experiència única, sense antecedents ni a nivell nacional ni internacional, de desplaçar l'alumnat no només a fer pràctiques sinó també les assignatures teòriques, i això també dona l'oportunitat que els professionals puguin involucrar-se molt més en la docència." La degana ha afegit que per a la universitat "és un plaer posar en valor la ruralitat i en especial la de muntanya, que és la realitat del nostre territori lleidatà".

Roca ha participat avui a la sessió de benvinguda a l'alumnat, acompanyada del gerent de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, Miquel Abrantes, i l'alcaldessa de Tremp, Sílvia Romero, a l'Hospital Comarcal del Pallars. Les pràctiques clíniques es desenvolupen en aquest centre, l'Hospital de Cerdanya, el Servei d'Atenció Primària Lleida Nord de l'ICS, la Fundació Hospital de Puigcerdà, la Fundació Sant Hospital, el Sistema d'Emergències Mèdiques i Gestió de Serveis Sanitaris.

Text: Comunicació ICS / Premsa UdL