Arrenca el projecte europeu RIDi Pirineos, on participa la UdL

Crearà un cercador transfronterer de coneixements i un 'Living Lab'

poctefaudl
Reunió d'inici del projecte. FOTO: RIDi Pirineos.
Enfortir la col·laboració i compartir capacitats entre universitats i empreses d'ambdós costats dels Pirineus, és l'objectiu del projecte europeu RIDi Pirineos que acaba de posar-se en marxa. Liderat per la Universitat de Saragossa, amb participació de la Universitat de Lleida (UdL), també en formen part les universitats de La Rioja, Pública de Navarra, Tolosa (França), el consorci Campus Iberus, la Confederació de la petita i mitjana empresa aragonesa (CEPYME), l'associació BIC Crescendo (França) i l'empresa saragossana, Kampal Data Solutions.

El projecte, finançat amb 890.500 euros pel Programa INTERREG V-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2014-2020), crearà una xarxa de cooperació transfronterera mitjançant una plataforma d'intercanvi de coneixement que permetrà compartir expertesa, tecnologies i recursos des d'una doble perspectiva: digital i física. D'una banda, la plataforma comptarà amb un cercador transfronterer de coneixement dissenyat a partir d'eines d'anàlisi de dades i intel·ligència artificial. D'altra banda, hi haurà un espai presencial, un 'Living Lab', on es desenvoluparan projectes conjunts i es duran a terme activitats de formació.

RIDi Pirineos, expliquen els seus promotors, "permetrà que les empreses, especialment PIMES del territori POCTEFA, puguin millorar les seues capacitats d'R+D+i i beneficiar-se de l'expertesa dels acadèmics, identificant àrees d'interès comú, com ara agroalimentació, salut, energia o mobilitat urbana, fomentant la formació i promovent acords de col·laboració universitats i empreses, així com i la participació conjunta en programes de finançament públic i privat".

Pel que fa la UdL contribuirà al mapatge i la identificació de les capacitats tecnològiques i empresarials del territori. També proporcionarà informació del seu personal investigador per incloure'l a la plataforma i cercador de coneixement, explica el professor de la UdL, Jose Manuel Alonso Martínez. "Es tracta d'un projecte per impulsar la competitivitat i el creixement econòmic mitjançant la innovació i la transferència de coneixements amb l'objectiu de contribuir a la cohesió territorial i al desenvolupament sostenible de la regió pirinenca", conclou.