Cervell en Joc: com Intervenir amb Jocs de Taula des d'una Perspectiva Neuroeducativa
Lleida, de l’1 al 5 de juliol de 2024 (2 ECTS reconeguts per la UdL)
Molts professionals de diferents àmbits han optat per metodologies lúdiques en les seves intervencions, per tant, ha crescut la necessitat de formar els professionals des d’una perspectiva científica.
Quatre estudis recents del grup de recerca NeuroPGA han posat de manifest els beneficis cognitius en nens amb TDAH (Estrada Plana et al., 2019) i en infants en risc d’exclusió social emprant jocs de taula (Vita Barrull et al., 2022), i com prevenir el deteriorament cognitiu en gent gran (Estrada Plana et al., 2020) amb la tria de jocs per intervenir-hi amb una metodologia objectiva i sistemàtica (Vita Barrull et al., 2022).
El curs que presentem permet descobrir les possibilitats terapèutiques i educatives dels jocs de taula de la mà de professionals i investigadors/es en el camp de la neuropsicologia i la neuroeducació. Aquesta visió interdisciplinària ofereix una panoràmica de l’estat del tema, aporta informació d’educadors i experts que l’estan aplicant i es mostren les evidències científiques que s’estan generant.
El curs utilitza la experiència lúdica pròpia dels participants per fer que aprenguin a aplicar el joc com a recurs polivalent i motivador en àmbits tan variats com l’escola, els serveis sociocomunitaris, el lleure i la intervenció cognitiva. I aquest és un avantatge del curs, ja que l’aprenentatge basat en jocs aporta continguts que estan poc reflectits en els plans d’estudis dels graus de la UdL, com ara els de les facultats d’Educació, Psicologia i Treball Social i Ciències de la Salut.
Es tracta d’un curs adreçat fonamentalment a estudiants i professionals de la psicologia, de l’atenció sociocomunitària i de l’educació, però també d’altres disciplines afins.
Observacions: Durant el curs es presentarà el nou espai de la Ludoteca de la UdL i de totes les seves possibilitats en assessorament i materials
Llengua d’impartició: Català
Coordinació: Jaume March Llanes (Departament de Psicologia, Sociologia i Treball Social de la UdL)
Equip docent: Verónica Estrada Plana (UdL), Carla Garrote Marine (UdL), Jaume March Llanes (UdL), Jorge Moya Higueras (UdL) i Núria Vita Barrull (UdL)
Durada: | a) 20 hores |
b) 50 hores (20 de presencials + 30 de treball autònom de l’alumnat). Versió reconeguda amb 2 ECTS per la UdL |
Espai: Universitat de Lleida. Campus de Cappont
Preu: 36,92 € estudiantat, PTGAS i PDI de la UdL / 90,00 € la resta
PROGRAMA | |
Dilluns 1 | |
Núria Vita | |
09.00-11.00 h | Processos cognitius i joc en edat escolar. |
11.30-13.30 h | Evidències científiques de l’ús del joc a l’aula de primària. |
Dimarts 2 | |
Jorge Moya | |
09.00-11.00 h | Introducció a la metodologia lúdica. |
11.30-13.30 h | Mecàniques de jocs i importància en la intervenció. |
Dimecres 3 | |
Carla Garrote | |
09.00-11.00 h | Introducció a l’aprenentatge basat en el joc (ABJ). |
11.30-13.30 h | Aplicacions concretes d’ABJ. |
Dijous 4 | |
Verónica Estrada | |
09.00-11.00 h | Processos cognitius i joc en adults i gent gran. |
11.30-13.30 h | Evidències científiques de l’ús del joc en adults i gent gran. |
Divendres 5 | |
Jaume March | |
09.00-11.00 h | Serious games: de l’Aging Game al Trauma Game passant per l’Statisticat. |
11.30-13.30 h | Taller sobre la manera de valorar la qualitat d’un joc: UX, usability....? |
|