QUÈ HEU DE FER PER MATRICULAR-VOS?

La matrícula de primer curs de nou ingrés, en els graus oficials dels centres propis de la universitat de Lleida es farà pel sistema d’Automatrícula.

 

1 - CONSULTEU EL CALENDARI DE MATRÍCULA

És molt important que consulteu aquest calendari a través de l’apartat: Calendari i modificacions

Un cop tingueu plaça assignada, rebreu durant els dies previs al termini de matrícula un correu electrònic de la UdL a l’adreça que vau indicar en el moment de fer la preinscripció. Aquest missatge inclourà la informació següent:

  • Usuari  i contrasenya per accedir a l’automatrícula.
  • Dia i hora per poder realitzar l’automatrícula que s’assignaran segons la nota d’admissió de cada estudiant.
  • Qualsevol altra informació important per a realitzar la matrícula.

Si us matriculeu en un centre adscrit:

  • Escola Universitària de Relacions Laborals
  • Escola Universitària de Turisme – OSTELEA
  • Centre Universitari EAE Business School
  • INEFC

Podeu consultar el calendari al web de la UdL:  Calendari i modificacions

Contacteu amb el centre on s'imparteix la titulació per  a qualsevol altra informació: Escoles, Facultats i Centres adscrits

 

2 - AUTOMATRÍCULA

La matrícula la fareu pel sistema d’automatrícula i es realitza accedint per Internet a: http://automatricula.udl.cat

Credencials d’accés:

  • Si ja has realitzat estudis a la Universitat de Lleida i has accedit al Campus virtual de la UdL pots utilitzar les mateixes credencials. Si no les recordes les pots recuperar a https://gcu.udl.cat/
  • Si és la primera vegada que et matricules a uns estudis de la UdL hauràs rebut les credencials en el correu amb la cita de matrícula a la Universitat de Lleida, aquestes credencials son vàlides únicament per aquesta matrícula (a partir de l’endemà de la matrícula hauràs de crear-ne unes definitives)

Si per qualsevol motiu no podeu fer l’automatrícula us podreu matricular de forma presencial demanant cita prèvia amb la secretaria del vostre centre: Escoles, Facultats i Centres adscrits.

En aquesta GUIA D'AUTOMATRÍCULA  trobareu tota la informació per fer l'automatrícula.

Important: els estudiants de nou ingrés que estigueu pendents de millora de l'assignació de plaça pel procés de preinscripció universitària en uns altres estudis universitaris, ho haureu d'indicar en l'automatrícula. Podeu consultar  a  Preus i Pagaments.

També podeu consultar l’apartat corresponent de FAQS.

 

3 - DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR

Llegiu atentament les instruccions de l’apartat   Documentació a presentar .

 

SI US HEU DE MATRICULAR DE LES PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES:

Si us heu de matricular d’una titulació on a primer curs  s’hagin de cursar assignatures de practiques externes serà necessari disposar del número d’afiliació a la Seguretat Social (SS). Aquest tràmit ha de ser realitzat per la persona interessada i és imprescindible per gestionar l’alta a la SS durant la vostra estada en una entitat per realitzar les pràctiques curriculars obligatòries de les titulacions de la Universitat de Lleida.

És indispensable estar en possessió d’aquest número i informar-lo en el moment de la matrícula. En cas de no fer-ho, no es podran realitzar les pràctiques curriculars.

Tota la informació la teniu en el web: Informació per alumnes de pràctiques formatives

Tràmits a realitzar per conèixer el vostre número de la SS o per obtenir-lo:

  1. Consultar el número de la Seguretat Social si ja el teniu assignat: a través de l’área personal del Portal Importass o a través del servei Acreditación del Número de la Seguridad Social.
  2. Sol·licitar el número de la Seguretat Social: pots fer-ho a través del Portal Importass en el servei Solicitar el Número de la Seguridad Social o a través del servei Enviar una solicitud.

Per sol·licitar el número de la Seguretat Social has d’informar el teu DNI, les teves dades de contacte (telèfon mòbil i e-mail) i el teu domicili habitual.

El tràmit a través del Portal Importass requereix disposar d’algun dels següents mètodes d’identificació: Cl@ve Permanente, Cl@ve Pin o DNIe. Tot i que dona l’opció d’identificar-te mitjançant SMS, aquesta opció no es vàlida si no disposes del número de la Seguretat Social i, per tant, no es pot usar per sol·licitar el número d’afiliació, solament per notificar canvis. Per aquesta via, rebràs una notificació de la resolució en un termini entre 48 hores i 10 dies.

Si no disposes de Cl@ve Permanente, Cl@ve Pin o DNIe, hauràs de tramitar la petició a través de Enviar una solicitud. En aquest cas, el tràmit s’ha de fer amb un dispositiu que tingui càmera per fer-te una fotografia (ordinador, mòbil…) per comprovar la teva identitat.

A més, hauràs d’omplir la Solicitud de número de la Seguridad Social y variación de datos (Modelo TA.1) . Per aquesta via, el termini de resolució màxima és de 45 dies, per la qual cosa es recomana fer la sol·licitud amb suficient temps d’antelació per tenir el número en el moment de la matrícula.

Informació per Alumnes estrangers.

 3. Sol·licitar el número de la Seguretat Social presencialment en una oficina de la Tresoreria General de la SS (prèvia  sol·licitud de cita). Es necessita el DNI, el NIE o el passaport.

 

4 - EN CAS QUE DEMANEU BECA

Consulteu  l'apartat  Exempcions i bonificacions .

 

5 - COM I QUAN HEU DE PAGAR LA MATRÍCULA

Consulteu l'apartat Preus i Pagament.

IMPORTANT: Un cop feta la matrícula apareixeran els documents que heu de descarregar:

  • Justificant de matrícula: inclou les assignatures matriculades, el tipus de matrícula i descomptes aplicats i la manera de pagament de l’import de la matricula així com el venciment dels rebuts, en cas de tenir-los domiciliats en terminis. Conserveu el justificant per qualsevol incidència que pugui passar.
  • Ordre de domiciliació bancaria o mandat SEPA: es genera es cas d’haver informat el compte bancari o haver-ne modificat les dades del titular i es generi un rebut domiciliat. El titular del compte bancari cal que signi l’ordre de domiciliació. Aquest document cal presentar-lo a la Secretaria abans de 10 dies a comptar des del moment de la matrícula, si no la matrícula no es considerarà completada.

Totes les persones que tinguin pendent d'entregar aquesta ordre de domiciliació no podran accedir a la plataforma d'automatrícula per a realitzar modificacions de matrícula ni accedir a la matrícula del curs següent.

 

6 - NORMATIVES ACADÈMIQUES

Consulteu totes les normatives que us afecten en l’enllaç següent: Normatives.

També us podeu informar en la Secretaria del vostre centre i el Consell de l’Estudiantat.

 

7 - QUÈ HAS DE FER SI VOLS ANUL·LAR LA MATRÍCULA

Els estudiants que vulguin anul·lar la matrícula hauran de presentar la sol·licitud d’anul·lació per la seu electrònica . Cal omplir l’imprès M1 per la seu electrònica.

És important que consulteu el termini i les causes que comporten la devolució de l’import pagat en l'apartat Modificacions - Annul·lació

També podeu consultar l’apartat de FAQS.

 

8 - QUÈ HAS DE FER SI VOLS MODIFICAR LA MATRÍCULA

Es poden fer modificacions de matrícula sense cap recàrrec en els terminis que s'estableixen en el calendari de matrícula.

Els estudiants que ja tenen la contrasenya podran fer la modificació a través de l'aplicatiu de la matrícula.

 

9 - CARPETA UdL 

El lliurament gratuït de la carpeta als estudiants de primer curs, es realitzarà  a partir del 12 de setembre de 2024.

Tot la informació relacionada amb estudiants de nou accés a la universitat la podeu consultar al Perfil Alumnes.

 

10 - CARNET UDL  -- pendnet d'actualitzar

Tot l’estudiantat de nou ingrés matriculat a la Universitat de Lleida pot obtenir el Carnet Universitari.

... 

Mes informació: Carnet UdL

 

11 - CORREU ELECTRÒNIC

Tots els estudiants matriculats a la UdL teniu una adreça de correu electrònic institucional (@alumnes.ucl.cat) que és imprescindible utilitzar per a comunicar-vos amb la universitat (professorat, secretaries, altres...) ja que us identifica com a estudiants.

  • Centres propis

A partir de l’endemà de la validació de la vostra matrícula, cal que activeu el vostre compte de correu d’acord amb les instruccions que trobareu a l'enllaç següent: Ajuda Campus Virtual

Si teniu qualsevol dubte podeu contactar a Portal de Serveis TIC-Confluence-UdL.

  • Centres adscrits

Consulteu aquesta informació a la secretaria del vostre centre: Escoles, Facultats i Centres adscrits.

 

12 - JORNADA D’ACOLLIDA

Programa d'acollida al nou estudiantat 

 

13 - ALTRA INFORMACIÓ D’INTERÈS

Transports, allotjament i altres temes d’interès: https://www.udl.cat/ca/perfils/f_alumnes/ 

Servei d’Informació i Atenció Universitària (Campus de Cappont), telèfon 973 003 588 i correu electrònic  info@udl.cat .