'Veus de fusta i cristall', proper concert de la Temporada musical

Amb la flautista Montserrat Gascón i el guitarrista Fix Nicolet

Montserrat_Gascón
Montserrat Gascón.
Veus de fusta i cristall és el títol del proper concert de la 26a Temporada Musical de la UdL, que tindrà lloc dimecres, 3 d'abril, a les sis de la tarda, a la Sala d'actes del Rectorat.

Montserrat Gascón (flauta de vidre Claude Laurent) i Fix Nicolet (guitarra romàntica) seran els encarregats d'interpretar a duo o en solitari les peces dels compositors Louis Drouet, Ferdinando Carulli, Mauro Giuliani, Carl Stamitz, Anton Diabelli i Franz Schubert, triades per aquest recital.

La barcelonina Montserrat Gascón va estudiar flauta travessera a la capital catalana i a Stuttgart. Com a solista ha actuat en diversos llocs del món com ara al Palau de la Música Catalana, la seu de Nacions Unides a Nova York o a l'Opera Hous d'El Caire. Va doctorar-se al Conservatori superior de música de Barcelona amb la tesi Une flûte en cristal: Les flautes de vidre de Claude Laurent (1774-1849). Actualment, és professora de l'Escola Superior de Música de Catalunya.

Precisament, la flauta de vidre i argent dissenyada pel rellotger francès Claude Laurent a inicis del segle XIX, serà l'instrument protagonista del concert. La genialitat del model, no recau només en la utilització del vidre, sinó en el nou tipus de so i el sistema de subjecció que va idear Laurent i que seria cabdal per a l'evolució posterior dels instruments de vent-fusta.

Fix Nicolet originari de França, va estudiar al Conservatori de Rennes, Orleans i Strasburg. S'ha especialitzat en música antiga i també col·labora amb compositors actuals com S. Brotons, M. Ribera i J. Galeote. A més de la seua carrera solista, participa amb AdeuCordes, Tangozzola i Trio Mosaïc. Nicolet, que ha tocat internacionalment en orquestres i festivals, com ara l'Orquestra Nacional de Polònia o el Festival de Guitarra de Varsòvia, és també professor de l'Escola municipal de música de l'Atmella del Vallès, el Conservatori de la Creu Alta i l'Escola Pia de Sabadell.